هدف آمریکایی ها حمله به ایران بود

 امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسمی که به منظور تقدیر از معلمین نزاجا در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه ما به عنوان نیروی نظامی باید کاملا مراقب بوده و تحولات آینده را بخوبی رصد کرده و برای آنها برنامه داشته باشیم، گفت: شرایط امروز بسیار حساس است و جا دارد متناسب با تهدیدات و اهداف، ظرفیت‌های لازم را نیز در مجموعه و پرسنل ایجاد کنیم چراکه درصورت غفلت، ضربات جبران ناپذیری خواهیم خورد.

 

وی افزود: سرنوشت حکومت ها و ملتها در پیچ های تاریخی اینگونه است که هم سرعتشان گرفته می‌شود و هم راهبردها و تاکتیکهای‌شان تغییر می‌کند و اگر به آن عمل نکنند دچار حادثه می‌شوند.

 

فرمانده نزاجا، یکی از پیچ‌های تاریخی معاصر که جمهوری اسلامی بسترساز آن بود را بیداری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع مهمی که مدنظر رهبری معظم انقلاب بوده، هندسه قدرت است که تمدن نوین اسلامی باید جایگاه ویژه ای در آن داشته باشد.

 

پوردستان در عین حال تاکید کرد: بحث تمدن اسلامی به معنای کشور گشایی نیست بلکه تاثیر پذیری ملت‌هاست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آمدن امریکایی ها به منطقه را تنها در جهت تسلط بر ذخایر نفت عراق و منطقه ندانست و گفت: آنها آمدند تا از شکل‌گیری قطب قدرت جلوگیری کنند اما نتوانستند به ایران که کانون این شکل گیری است حمله کنند درحالیکه هدفشان همین بود.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: برای همین گروهکهای تروریستی را بوجود آوردند و داعش نیز تهدیدی در حوزه سخت اما با هدف نرم است و  بوجود آمد تا از شکل‌گیری تمدن اسلامی جلوگیری کند.