توکلی: روحانی نباید اشتباه احمدی نژاد را تکرار کند

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در کانال شخصی خود نوشت: روحانی نباید اشتباه آقای احمدی‌نژاد را درباره برنامه ششم توسعه تکرار کند.

این مطلب به شرح زیر است:

« چیزی که دولت به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم کرده، خودش هم می‌داند و به‌روشنی هم بیان کرده که این برنامه نیست. دولت به مجلس می‌گوید شما احکام را تصویب کنید و به من بدهید، من خودم سند توسعه را تصویب می‌کنم. استناد آن هم در نامه‌ای است که آقای روحانی به مجلس نوشته به اصل ١٢٦ بر می‌گردد.

این ماجرا در دولت گذشته هم سابقه دارد. آقای احمدی‌نژاد هم در دوره خودش به همین اصل استناد کرد و برای مقام معظم رهبری نامه نوشت. به دستور رهبری هم جلسه‌ای تشکیل شد که سه نفر از مجلس، سه نفر از دانشگاه، سه نفر از شورای نگهبان و سه نفر از دفتر رهبری بودند. ١٨ جلسه دعاوی آقای احمدی‌نژاد را بررسی می‌کردند و به اتفاق این دعاوی رد شدند. اصل ١٢٦ می‌گوید که رییس‌جمهوری مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور را به‌طور مستقیم بر عهده دارد و می‌تواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد. از این بند استنتاج کردند که مسوولیت تصویب برنامه توسعه به عهده دولت است، در حالی که اینجا اجرای آن را بر عهده دولت گذاشته نه قانونگذاری را.»