دروغ بی بی سی و رسانه در خصوص مدافعان حرم افغانستانی/در مکتب تشییع معنویات اصالت دارد نه مادیات

گروه سیاسی-سید حمید موسوی مسئول جذب جوانان مدافع حرم افغانستانی که تا کنون بیش از شش ماه در سوریه حضور داشته و 2 بار به سوریه اعزام شده، در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بی بی سی در خصوص اعزام مدافعان حرم اهل افغانستان به سوریه دروغ می گوید، گفت: جوانان افغانستانی صرفا به خاطر عشق به اهل بیت و دفاع از حرم زینب (س ) به سوریه می روند و هیچ چشم داشتی ندارند.

وی که هم اکنون 2 برادرش در سوریه در حال نبرد با داعش و تکفیریها هستند، با بیان اینکه بسیاری از این جوانان از افغانستان به ایران می آیند تا به سوریه اعزام شوند، افزود: این جوانان چون در افغانستان امکان اعزام جهت دفاع از حرم اهل بیت (ع) ندارند، به ایران می آیند تا به سوریه اعزام شوند و در کنار رزمندگان مدافع حرم بجنگند.

مدافع حرم افغانستانی با دروغ خواندن ادعای رسانه های غربی بخصوص بی بی سی مبنی بر اینکه جوانان افغانستانی با اجبار از ایران به سوریه اعزام می شوند، افزود: ما در طول ماههای گذشته شاهد بودیم که بسیاری از جوانان، صرفا برای اعزام به سوریه، به ایران می آیند.

موسوی با بیان اینکه هیچ اجباری برای آنها نیست، خاطرنشان کرد: ورود آنها به خاک ایران با اختیار خودشان است و حتی برخی که امکان ورود قانونی به ایران ندارند، از راههای دیگر برای ورود به ایران استفاده می کنند تا هر طور شده به سوریه اعزام شوند.

وی اعزام جوانان افغانستانی به سوریه برای کسب درآمد را رد و آنر مضحک توصیف کرد افزود: اگر جوانان افغانستانی برای پول به ایران می آیند تا به سوریه اعزام شوند، چرا در خود افغانستان به گروههای زیادی که برای جذب داعش فعال هستند و پول های زیادی هم پیشنهاد می کنند، نمی پیوندند.

مسئول جذب جوانان مدافع حرم افغانستانی گفت:هیچ کس حاضر نیست جانش را به خاطر پول به خطر بیاندازد ضمن اینکه حقوقی که به این جوانان پرداخت می شود تنها برای هزینه و خرج روزانه شان است.

موسوی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از دروغهای آنها این است که می گویند مهاجران افغانستانی برای گرفتن اقامت از ایران، به سوریه اعزام می شوند، تصریح کرد: اکثر مهاجرانی که از ایران به سوریه می روند، کارت اقامت دارند و اگر کارت اقامت نداشته باشند نمی توانند در ایران باشند.

وی با بیان اینکه مدتها مسئول جذب جوانان مهاجر افغانستانی برای اعزام به سوریه بوده، افزود: هر جوانی که به ما مراجعه می کرد، انگیزه حضور در سوریه را از وی می پرسیدیم و همه متقاضیان دفاع از حرم اهل بیت را هدف خود ذکر می کردند.

این مدافع حرم که در عملیاتهای زیادی در سوریه از جمله درعا، تدمر، دمشق، حلب و ... شرکت داشت، تاکید کرد: جوانان افغانستانی در سوریه حماسه های زیادی آفریدند و برخی از آنها نیز در این راه شهید و باعث افتخار جامعه ما شدند.

موسوی اضافه کرد: هیچ فردی حاضر نیست بخاطر پول در مقابل ثوپ، تاک و مسلسل دشمن بیایستد بلکه آنچه باعث این مقاومت و ایستادگی می شود ایمان و اعتقادادت افراد است.

وی با اشاره به اظهارات برخی جوانان افغانستانی در مصاحبه با بی بی سی، بیان این اظهارات را از روی ناچاری و شرایط آن مکان دانست و  گفت: آنهایی که برای ایمان و اعتقاداتشان به جنگ سوریه رفتند هرگز به رسانه های بیگانه دروغ نمی گویند ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که فردی اکنون برای پناهندگی به اروپا رفته نمی تواند جز خواست و نیت این رسانه ها مطلبی بگوید. ضمن اینکه تحویل دروغ به آنها کاملا طبیعی و عادی است.

مسئول جذب جوانان مدافع حرم افغانستانی با ببیان اینکه بسیاری از این جوانان با توصیه پدر و مادر خود در نبرد سوریه حاضر می شوند،  گفت: ما بارها شاهد بودیم که جوانان افغانستانی با داشتن شغل، درآمد و زن و فرزند، به سوریه اعزام می شوند. این افراد در ایران هیچ مشکلی ندارند و حتی درآمد زیادی هم دارند.

موسوی افزود: از آنهایی که در وجودشان عشقی به اهل بیت (ع) دیده نمی شود و ذره ای محبت ائمه ندارند، نباید انتظار داشت تا این مطالب را درک کنند و بفهمند.

وی که اکنون بعد از 2 ماه حضور در نبرد با داعش و تکفیری به نزد خانواده خود برگشته، تصمیم دارد تا روزهای آینده هم به سوریه اعزام شود.

سید حمید موسوی  نام مستعار این رزمنده است که افکار نیوز بنا بر ملاحظاتی از انتشار نام این رزمنده و مدافع حرم خودداری کرده است.