مجلس دهم ۳ فراکسیونی خواهد بود

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان اظهار داشت: با شمارش آخرین صندوق‌ها و براساس خوداظهاری کاندیداها و مردم حوزه‌های انتخابیه‌، مجلس شورای اسلامی قطعاً سه فراکسیونی خواهد شد؛ چراکه اصلاح‌طلبان در مرحله اول 82 منتخب و در مرحله دوم 29 منتخب یعنی جمعاً 111 منتخب در مجلس خواهند داشت.

وی ادامه داد: اصول‌گرایان در مرحله اول 80 منتخب و در مرحله دوم 21 منتخب یعنی جمعاً 101 منتخب در مجلس خواهند داشت و از مستقلین و اعتدال‌گرایان در مرحله اول 59 منتخب و در مرحله دوم 19 منتخب در مجلس خواهند داشت؛ یعنی جمعاً 78 منتخب از جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان و صدای ملت به مجلس راه پیدا کرده‌اند.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان افزود: با توجه به اشتراکات لیست امید، اصلاح‌طلبان و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان که 12 نفر در تهران مشترک و تعدادی در شهرستان‌ها مشترک داشته‌ایم، امید داریم که دولتمردان به قدرت جریان سوم پی برده و بدانند که جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان که در برگیرنده تعدادی از احزاب کشور و جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی در کشور است، به عنوان جریان سوم حذف شدنی نیست.

حشمتیان با بیان اینکه قطعاً در مجلس آینده سه فراکسیون خواهیم داشت، گفت: فراکسیون اصلاح‌طلبان به ریاست محمدرضا عارف، اصول‌گرایان به ریاست علی لاریجانی و مستقلین به ریاست علی مطهری تشکیل خواهد شد.

وی افزود: امید داریم که آقای روحانی صدای ملت را شنیده باشند و از هر سه جریان در ترمیم کابینه استفاده کند تا انشاءالله بر مشکلات داخلی و خارجی فائق آییم.

منتخب اول احزاب کشور با اشاره به سه فراکسیونی بودن خانه احزاب در خصوص تحویل ساختمان خانه احزاب یادآور شد: ساختمان خانه احزاب توسط جمعی از اعضای هیئت رئیسه و وزارت کشور تحویل داده شده است؛ ولی به علت نداشتن تجهیزات تا اطلاع ثانوی جلسات این خانه در محل سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار می‌شود و زمانی که شهرداری به تعهدات خود عمل کند و محل را به صورت کامل تجهیز کند، در آینده جلسات ما به آن محل منتقل می‌شود.