واکنش سخنگوی وزارت کشور به تیراندازی در ممسنی

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در ستاد انتخابات کشور در خصوص آخرین اطلاعات برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم گفت: انتخابات در عین شور و شعف، در کمال آرامش برگزار شد و از نیمه شب گذشته کار اعلام نتایج منتخبین آغاز شد.

وی ادامه داد: تا الان منتخبین ۵۱ حوزه اعلام شده‌اند و چهار حوزه دیگر نیز جهت اعلام نهایی طی تشریفات اداری هستند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به نصب دستگاه‌های الکترونیکی برای احزار هویت رأی‌دهندگان، گفت: نصب دستگاه‌های الکترونیکی برای احراز هویت رأی‌دهندگان و همچنین پایگاه‌های جمعیتی موجب شد که این احراز هویت، میزان خطا را بسیار کاهش دهد.

امیری گفت: در ۵۵ حوزه انتخابیه ۴۷ درصد رأی‌دهندگان خانم و ۵۳ درصد آنها مرد بودند.

وی ادامه داد: از تعداد ۶۷ نفر منتخبین دوره دوم، چهار نفر خانم و ۶۴ نفر آقا هستند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص میانگین سنی منتخبین مرحله دوم انتخابات، گفت: بیشترین منتخبین در میانگین سنی ۴۶ تا ۵۰ سال هستند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان مشارکت نسبت به دور اول انتخابات مجلس ۵۹ درصد است و در مقایسه با مرحله دوم مجلس نهم سه درصد مشارکت مردم افزایش داشته است.

حسینعلی امیری در خصوص پاسخ عضو حقوقدان شورای نگهبان به اظهارات وزیر کشور در مورد روند بررسی اعتبارنامه ها گفت: بنده نمی توانم در مورد اظهارات رئیس خود صحبتی کنم.

وی در خصوص نامه علی مطهری به وزارت کشور نیز گفت: نامه مطهری را خوانده ام. با خودش هم صحبت کرده ام. دستور دادیم سوابق مجلس سوم در این خصوص استخراج شود.

وی در خصوص تیراندازی در ممسنی نیز گفت: مشکل ممسنی امنیتی نبود بلکه مشکل از عدم کنترل هواداران بود که این اتفاقات در مناطقی که بافت عشیره ای دارند رخ می دهد.