کلینتون: اگر ایران حتی یک سانتی‌متر از برجام منحرف شود...

جوئیش اینسایدر نوشت: هیلاری کلینتون داوطلب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه خود را حامی سرسخت اسرائیل خواند. 

 
این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشت کلینتون در شبکه رادیویی «ای‌ام ۹۷۰» گفت: «اسرائیلی‌ها می‌دانند من در چند دهه گذشته شریک وفادار و سرسخت اسرائیل بوده‌ام. من همچنان به آنچه برای محافظت از اسرائیل انجام داده‌ام ادامه خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم قدرتمندانه‌ترین دفاع از اسرائیل صورت می‌گیرد. من هر آنچه بتوانم برای پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین که شخصا معتقدم به نفع اسرائیل است انجام خواهم داد.» 
 
کلینتون در زمان مصاحبه خود اذعان کرد زمانی که تلاش برای ایجاد ائتلاف حامی رژیم تحریمهای ایران را هدایت می‌کرد، موافق توافق هسته‌ای با تهران بود. وی در اظهاراتی مدعی شد اگر ایران «یک سانتی‌متر» از این توافق منحرف شود، شدت عمل نشان خواهد داد.
 
 
تد کروز یکی دیگر از داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه «دیدار با مطبوعات» در شبکه تلویزیونی ان بی‌سی گفت دونالد ترامپ از داوطلبان نامزدی جمهوریخواهان و کلینتون که هر دو در حزب خود پیشتازند، در خصوص موضوعات سیاست خارجی داخلی، دو روی یک سکه و شبیه هم هستند. 
 
کروز همچنین در برنامه «این هفته،» که یکشنبه صبح از شبکه تلویزیونی‌ای بی‌سی پخش شد، گفت: «می‌دانید، این وضعی است که ما سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم. اگر این دولت را که کنار اسرائیل نمی‌ایستد دوست دارید، ترامپ گفته است به این شکل عمل می‌کند. گوش کنید، ترامپ در مورد ایران گفته است این توافق فاجعه بار هسته‌ای با تهران را حفظ می‌کند. وی در این خصوص با هیلاری کلینتون هم عقیده است. من تنها نامزدی هستم که در روز نخست ریاست جمهوری، این توافق را پاره می‌کنم.»