نشست منتخبان اصلاح طلب تحت الشعاع نشست سراسری مجلس دهم

گروه سیاسی- «گردهمایی بزرگ منتخبان مجلس لیست امید سراسر کشور در روز شنبه 18 اردیبهشت» خبری بود که یکشنبه 12 اردیبهشت از سوی محمود صادقی منتخب مردم تهران در مجلس دهم، رسانه ای شد.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، خبری که در آن تشکیل «فراکسیون امید» با قرائت پیش‌نویس اساسنامه اعلام شده بود.

قرار بود این نشست در محل دایره المعارف اسلامی سالن رایزن واقع در نیاوران برگزار شود و محمدرضا عارف در آن سخنرانی کند. عارفی که این روزها از وی بعنوان رقیب جدی لاریجانی برای ریاست مجلس نام برده می شود.

قطعا یکی از مباحث اصلی نشست منتخبان اصلاح طلب تصمیم گیری برای ریاست و ترکیب هیئت رئیسه مجلس دهم و همچنین روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس خواهد بود که البته صادقی در اظهارات خود اینگونه به آن اشاره کرد: «این نشست، یک مقدمه است که در آن تبادل نظر درباره برنامه‌های آینده و همچنین هماهنگی‌های بین اعضای فراکسیون صورت می‌گیرد».

اما یک روز بعد از اعلام این خبر، علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت که منتخبان مجلس دهم در مجلس قدیم گرد هم می آیند. آن هم در روز شنبه 18 اردیبهشت.

افراشته منصوب علی لاریجانی در معاونت اجرایی مجلس است.

نشستی که افراشته از آن سخن می گوید به همه 289 منتخب مجلس دهم برمی گردد. این نشست به نام مجلس هماهنگ شده است.

هر چند که برگزاری 2 نشست با هم تلاقی پیدا کرد و معلوم نیست که سرنوشت نشست منتخبان اصلاح طلب یا همان لیست امید چه می شود اما قطعا نشست اصلاح طلبان تحت تاثیر گردهمایی منتخبان که از سوی مجلس برگزار می شود، قرار می گیرد و آنرا تحت الشعاع قرار می دهد و حتی احتمال لغو آن هم وجود دارد.

اینکه چرا معاون اجرایی مجلس نشست گردهمایی منتخبان سراسر کشور مجلس دهم را در روزی برگزار می کند که قرار است در همان روز نشست منتخبان اصلاح طلب برگزار شود، جای سوال و ابهام دارد.

در هر حال عارفی ها در روز شنبه بجای آنکه در نیاوران دور هم جمع شوند، مجبورند در کنار لاریجانی ها در مجلس قدیم گردهم آیند.