اعزام گسترده نوجوانان ایرانی به عراق و سوریه!/تفسیر عجیب از نماهنگ مدافعان حرم

نماهنگ "ارغوان" با محوریت شهدای مدافع حرم که همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) از رسانه‌های مختلف پخش شد و به شدت هم مورد توجه قرار گرفت بلافاصله پس از پخش با حمله و جوسازی برخی رسانه های عربی معاند و صهیونیستی همراه شد.

بنابراین گزارش، در این رابطه پایگاه صهیونیستی "جروزالم پست" ضمن بازنشر نماهنگ «ارغوان» با موضوع شهدای مدافع حرم، مدعی شد که ایران در پی اعزام رزمندگان نوجوان به سوریه و عراق است.

این پایگاه خبری مطلب خود را با تیتر «بسیج نام نویسی ایران برای اعزام نوجوانان به سوریه و عراق!» آغاز کرده است. جروزالم پست (Jpost) با انتشار صحنه هایی از نماهنگ «ارغوان» که به مناسبت وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) و برای شهدای مدافع حرم منتشر شده است، مدعی شد که ایران به دنبال نام نویسی از نوجوانان برای اعزام به سوریه و عراق است.

این رسانه در گزارش خود آورده «ایران از پسران نوجوان می خواهد که سلاح در دست گرفته و در جنگ سوریه شرکت کنند.». جروزالم پست (Jpost) در ادامه گزارش خود مدعی شده «حکومت ایران ویدئوی تازه ای را برای به دست آوردن نیروهای جدید از میان نوجوانان منتشر کرده است که به امید آن نوجوانان برای شرکت در جنگ داخلی سوریه و همچنین جنگ عراق، نام نویسی نمایند.»

مهدیار عقابی کارگردان نماهنگ ارغوان نیز در توضیحی پیرامون ساخت این نماهنگ گفت: اظهارنظرهایی که برخی از رسانه ها و شبکه های خارجی و غربی پیرامون ساخت و پخش این نماهنگ انجام داده اند خیلی مسئله و موضوع عجیب و غریبی نیست. حتی شخصا دوست داشته و دارم که این اتفاق رخ داده است. زیرا موضوع دفاع ازحرم فاز تفکری جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

این کارگردان ادامه داد: در حقیقت آنها مشاهده کردند که ما اقداماتی را پیرامون این موضوع انجام می دهیم و طبیعتا هم آنها واکنشی را از خود نشان دادند. بر این اساس به عنوان کارگردانی که این نماهنگ را تهیه و تولید کرده ام باید به این موضوع اشاره کنم که واکنش آنها نسبت به ساخت و پخش این نماهنگ در تلویزیون ناجوانمردانه و غرض ورزانه بوده است. از این نظر موضع آنها بی اهمیت است.

گفتنی است، همچنین در یکی از آخرین گزارش های خبری که از شبکه عربی اسکای نیوز پخش شده است این شبکه اقدام به بازپخش بخش هایی از این نماهنگ که قبلا از یکی از شبکه های سلطنت نشین ماهواره ای پخش شده بود کرده است. که باز هم اینجا نقش پادویی این قبیل شبکه ها کاملا مشخص و روشن است.

این شبکه خبری ماهواره ای در زیرنویسی که برای گزارش این برنامه خود درنظر گرفته در کنار پخش بخش هایی از نماهنگ "ارغوان" تصاویر دیگری را از حضور جوانان و نوجوانان در جبهه های جنگ در زمان دفاع مقدس پخش می کند که این خود گویای این مطلب است که این شبکه می خواهد به مخاطبان خود القاء کند که حکومت ایران همانند دوران دفاع مقدس به دنبال بسیج نیروهای نوجوان و جوان ایرانی برای اعزام به سوریه و عراق برای مبارزه با تکفیری ها است.

حال اینکه با توجه به شرایط بسیار خاص و ویژه ای که در دوران دفاع مقدس برای کشور ما واقع بود شاهد اعزام های داوطلبانه و گسترده تمامی اقشار مردم به جبهه های نبرد حق علیه باطل بودیم. بر این اساس پخش صحنه هایی از اعزام جوانان در دوران دفاع مقدس در کنار بخش هایی از این نماهنگ شیطنت و دشمنی رسانه ای آنها را به خوبی نشان می دهد.

کارگردان نماهنگ ارغوان در واکنش به اینگونه جوسازی های اخیر شبکه های بیگانه پیرامون این نماهنگ گفت: فرزندان شهدای مدافع حرم باید بفهمند که پدران آنها چرا برای دفاع از حرمین شریفین به عراق و سوریه می روند و به شهادت می رسند. البته این نکته را هم باید عرض کنم که مخاطبان اصلی ما قطعا کودکان و نوجوانان نیستند ولی نوجوانان بهتر محتوای این نماهنگ و شعر آن را درک می کنند. در حقیقت بزرگسالان مخاطب اصلی ما هستند و پیام های این نماهنگ را به خوبی درک می کنند.

وی افزود: زمانی که از "امیر حسین" فرزند شهید تقی ارغوانی، مدافع حرم پرسیدیم که پدر شما برای چه چیزی و به چه صورتی برای حضور در جبهه و مبارزه با تکفیری ها به جبهه اعزام شد خیلی محکم و قاطع گفت پدر من به صورت بسیجی و داوطلب بریا دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جبهه  اعزام شده بود.

عقابی تصریح کرد: در پایان باید به این موضوع اشاره کنم که تهمت‌هایی چون دریافت پول کلان که به رزمندگانی که برای مبارزه با تکفیری ها به جبهه نبرد اعزام می شوند زده می شود خیلی ناجوانمردانه و وقیحانه می دانم. زیرا چرا کسی حاضر است جان خود  را به قیمت مسائل مالی به خطر بیندازد، مدفعان حرم صرفا جان خود را به خاطر دفاع از کیان اسلام و دفاع از حرمین اهل بیت(ع) به مخاطره می اندازند و به این موضوع افتخار خواهند کرد.