وزارت دفاع آمریکا از کنگره خواسته برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران بودجه درخواستی این وزارتخانه را تصویب کند.

در حالی که اقدامات ضد ایرانی دولت، کنگره و دادگاه‌های آمریکا ادامه دارد، سند منتشر شده در بودجه وزارت دفاع آمریکا حاکی از برنامه‌ریزی 25 ساله برای مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران است.

در سند «بهره برداری و نگهداری، نمای کلی سال مالی 2017» وزارت دفاع آمریکا که به کنگره این کشور ارائه شده، «مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران» گنجانده شده و برای آن برنامه 25 ساله‌ای ترتیب داده شده است.

چندی پیش بود که وزیر دفاع آمریکا با حضور در جلسه استماع سنا که برای بررسی بودجه درخواستی پنتاگون برای سال مالی جدید برگزار شد، ایران را یکی از 5 چالش استراتژیک پیش روی آمریکا خواند.

اشتون کارتر از قانونگذاران آمریکایی خواست به منظور «مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران»، بودجه درخواست شده وزارت دفاع این کشور را تصویب کنند.

 با نگاهی به سند 302 صفحه‌ای وزارت دفاع آمریکا درباره سال مالی 2017 می‌توان دید که مقابله با حضور منطقه‌ای ایران از بخش‌های مهم برنامه پنتاگون است.

در این سند آمده است: «برای سال مالی 2017، وزارت دفاع یک بررسی طولانی داشته و این موضوع را که چگونه 25 سال آینده با قبل از آن متفاوت است را بررسی کرده است».

در ادامه سند وزارت دفاع آمریکا از قانونگذاران خواسته شده برای مقابله با تهدیدهای استراتژیک این کشور طی 25 سال آینده بودجه مورد نظر سال 2017 را تصویب کنند.

پنتاگون تاکید کرده که بودجه مذکور برای وزارت دفاع آمریکا جهت مقابله با حضور و نفوذ منطقه‌ای ایران ضروری است.

در سند تصریح شده است: «باید با نفوذ شرورانه ایران در خاورمیانه مقابله کنیم».

پنتاگون همچنین بر لزوم «پاسخگویی» به تهدیدات ناشی از « روسیه احیا شده» و «چین در حال ظهور» هم اشاره و بر لزوم مقابله با کره شمالی هم تاکید کرده است.