عارف تنها گزینه فراکسیون امید است

پروانه سلحشور منتخب مردم تهران با اشاره به ریاست مجلس آینده اظهار داشت: مردم با تغییر جدی در ترکیب مجلس نشان دادند که می‌خواهند تغییرات جدی‌تری در قانونگذاری و حتی در مدیریت مجلس رخ دهد.

وی ادامه داد: گزینه فراکسیون امید در ریاست مجلس، قطعا کسی جز محمدرضا عارف نخواهد بود.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه آنچه این روزها در اصلاح‌طلبان به‌خوبی دیده می‌شود اول برنامه‌ریزی صحیح و بعد اتحاد و روحیه تعاملی است، گفت: این روحیه در چارچوب برنامه‌ریزی توانست به‌خوبی در کشور اعتماد مردم را جلب کند و این جای خوشحالی دارد.

 

سلحشور افزود: اگرچه گزینه اصلاح طلبان برای ریاست مجلس عارف است اما این به معنی این نیست که قرار است مجلس تک‌صدا شود.  عارف نیز چنین روحیه‌ای ندارد که بخواهد مجلس را تک‌بعدی و تک‌صدایی یا به نفع فراکسیون متبوعش اداره کند ازاین‌رو می‌توان گفت که قطعا نقش اصولگرایان نادیده گرفته نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اداره مجلس تدبیر و تعامل می‌خواهد و نیازی به قدرت‌نمایی ندارد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس با هر عقیده و گرایشی، منتخب مردم هستند و از این جهت به همان اندازه که فراکسیونی قوی از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در مجلس تشکیل می‌شود، امید است که فراکسیون مقابل نیز به همین میزان قدرتمند و قوی باشد.

منتخب مردم تهران خاطرنشان کرد: قطعا قدرتمندی رقیب باعث می‌شود که اصلاح‌طلبان نیز روز به روز در کارها پیشرفت بیشتری داشته و ریزبین‌تر شوند. از سوی دیگر این را باید در نظر داشت که عارف به‌عنوان تنها گزینه فراکسیون امید است.

سلحشور گفت: فراکسیون امید، فراکسیون اکثریت است. ازاین‌رو تمام دغدغه‌ها و طرح‌های زیربنایی ما برای حل معضلات در فراکسیون تصمیم‌گیری می‌شود، ما قطعا در فراکسیون درباره همه مسائل از برنامه ششم توسعه گرفته تا ریاست مجلس صحبت و با نظر جمعی توافق خواهیم کرد.