رکود وحشتناک تاریخی دست روحانی را خالی می‌کند/احمدی‌نژاد ثابت کرده که طوفان است

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه دوشنبه 95/2/20 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: اصولگرایان درانتخابات ریاست‌جمهوری 96 بیش از هرچیز باید این سوال را ازخود بپرسند که آیا می‌خواهند به صورت جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند یاخیر؟ اگرجواب آنها به این چیستی مثبت است باید به این سوال نیز پاسخ دهند که با محور چه شخصی می‌توانند به وحدت برسند که بتواند با حسن روحانی کسی که توانسته دستاورد مثبتی درعرصه بین‌المللی به دست آورد توان رقابت داشته باشد؟

واقعیت این است که دست اصولگرایان درانتخابات 96 خالی است از حدادعادل تا سعید جلیلی و حتی قالیباف و محسن رضایی هم نتوانسته‌اند رای قابل توجهی را در انتخابات‌های گذشته جمع‌آوری کنند که اصولگرایان بتوانند بر روی آن درمقابل روحانی به اجماع رسیده و سرمایه‌گذاری کنند. البته یک گزینه وجود داردکه شخصا رای خوبی درمیان اصولگرایان دارد هرچند که این روزها آنها سعی در عبور از وی دارد و آن گزینه کسی نیست جز محمود احمدی‌نژاد.

همین اصولگرایانی که این روزها سعی دارند که اینگونه القا کنند که محمود احمدی‌نژاد دردایره اصولگرایی قرار ندارد درسال 96 خیلی محکم واصولی چشم بر پرونده وی درهشت سال ریاست‌جمهوری‌اش می‌بندند و با قدرت از وی در رقابت با حسن روحانی حمایت خواهند کرد. گویا اینکه او یک اصولگرای باریشه است و نقیصه‌ای درعملکرد وی درهشت سال گذشته وجود نداشته ومروج اخلاق و کرداراصولگرایی است.

واقعیت این است که صحنه انتخابات سال 96 تنها با حضور شخص محمود احمدی‌نژاد پرشور خواهد شد، هم اوست که می‌تواند با دو قطبی میان مستضعفین وهاشمی‌رفسنجانی مقابل روحانی قد علم کند.

برجام دستاورد محکمی برای مقابله با محمود احمدی‌نژاد نیست زیرا او شاید هیچ گاه مخالفتی در مقابل برجام ازخود نشان ندهد که برگ برنده‌ای به دست روحانی بدهد.

حتی اگر روحانی به وی بگوید که با 6درصد تورم منفی کشور را تحویل من دادی و امروز رشد اقتصادی حداقل مثبت شده است نیز کاربرد چندانی در مقابله با احمدی‌نژاد ندارد. واقعیت اقتصاد امروز رکود وحشتناک تاریخی است که باعث خواهد شد دست روحانی درانتخابات 96 خالی باشد. بعید است روحانی دریکسال باقیمانده تغییرات اساسی در عرصه اقتصاد ایران به وجود آورد. البته عملکرد وی درکاهش تورم و به وجود آوردن جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار مثبت است ولی چنین اموری بعید است درکوتاه‌مدت چشم‌اندازاقتصاد ایران را مثبت کند. البته این بدان معنا نیست که روحانی نباید در زمینه اقتصادی به فعالیت بپردازد بلکه او باید درفکر باشد که با دستی پر درمقابل احمدی‌نژاد وارد رقابت شود.

احمدی‌نژاد ثابت کرده است که طوفان است وخیلی هم اصول تعریف شده برایش مهم نیست لذا اگر بوزد همه‌چیز حتی فضای اعتدالی دولت یازدهم در عرصه داخلی را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.