گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه با ظریف و کری

 وزارت خارجه روسیه، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» درباره سوریه و نبرد با گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره»، خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف و ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی روند اجرای نظام آتش‌بس و برنامه‌های حمایت انسان‌دوستانه از سوریه را مورد رایزنی قرار دادند. طرفین همچنین بر ضرورت برگزاری گفتمان سیاسی فراگیر بین نمایندگان دولت سوریه و تمامی طیف‌های معارضان مطابق با قطعنامه‌های 2268 و 2254 تأکید کردند.

لاوروف و ظریف همچنین محور اصلی نشست آتی گروه بین‌المللی «حامیان سوریه» را اجرای بندهای دقیق قطعنامه‌های مذکور و نیز ادامه جنگ با گروه‌های داعش و جبهه النصره و نیز قطع مسیرهای امدادرسانی به تروریست‌ها برشمردند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف همچنین در تماسی تلفنی با جان کری، درباره امکان به‌کارگیری امکانات گروه بین‌المللی حامیان سوریه برای تقویت آتش‌بس در این کشور گفت‌وگو کردند.

احیای مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطینیان و اوضاع منطقه «نارگونو» در قره‌باغ از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و آمریکا بود.