نمایندگان مجلس دهم خدمت به مردم را اولویت خود بدانند

 آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه که در شبستان اول مسجد اعظم برگزار شد اظهارداشت: انسان باید برای همه اعمال خود حساب داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه عدم رسیدگی به حساب و کتاب برای انسان ورشکستگی به همراه دارد، افزود: نداشتن محاسبه در امور معنوی بالاتر از امور مادی است و اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است سعادت انسان در خطر باشد.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: تا کنون به خواست خدا تفسیر نمونه، موضوعی و شرح نهج البلاغه را در ۱۴ جلد کامل کردیم نوبت به صحیفه سجادیه رسید و جلد اول شرح این صحیفه را تازه منتشر کرده ایم امیدواریم تا آخر ۵۲ دعا را شرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز تازه متوجه شده ایم که این صحیفه به چه میزان پر معنا است گفت: جلد اول آن به تازگی چاپ شده است و دعا کنید حیاتی باشد تا این کار را هم کامل کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی حرف ها را از مردم می شنویم که می گویند این مقامات چه آب و نانی می گیرند که برخی برای آن اینقدر تلاش می کنند گفت: باید تلاش ها در مسیر هدف باشد یعنی باید نشان دهند که برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام علی (ع) به مالک اشتر می فرمایند که هدف خدمت به مردم است افزود: مردم هم باید ثابت کنند مقامات را برای خدمتشان می خواهند و اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امیدواریم در مجلس جدید در عمل نشان دهند که هدف آنها از تلاش های تبلیغاتی خدمت به مردم بوده است گفت: مردم با این کار امیدوار می شوند. رمز پیروزی این است که مردم به حکومت خود خوشبین باشند. رضای مردم و اعتماد آنها تنها در صورتی محقق می شوند که تلاش ها در مسیر خدمت باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه متاسفانه امروز زمانی که مردم سوریه را می بینیم و دولت ها کار را به هم حواله می دهند نگران می شود گفت: از خداوند می خواهیم ظهور امام زمان (ع) را نزدیک کند.