مقام آمریکایی: به خاطر ایران در منطقه حضور خواهیم داشت!

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه ‌آمریکا  با حضور در مجمع «دیپلماسی آمریکا- عرب» از  ادامه حضور آمریکا در کنار سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس جهت  حل مسائل منطقه‌ای چون ایران، یمن و تروریسم خبر داد.

به نوشته وبگاه  «امارات 247» تونر درباره نشست باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ریاض، افزود: «ما دستور کاری مشترکی با کشورهای پیمان شورای همکاری خلیج فارس داریم. موارد متنوعی وجود دارند که شاید درباره آن اختلاف‌هایی نیز وجود داشته باشند و به همین دلایل است که ما گفت‌و‌گوهایی را برای مقابله با تهدیدها برگزار می‌کنیم.»

تونر در ادامه گفت: «دیپلماسی مهمتر از بقیه موارد است. نشست کشورهای عضو پیمان شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در ریاض فرصتی خوب برای اوباما جهت حضور کنار سران عرب و رسیدگی به چالش‌های راهبردی بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت: «این روابط، چون رابطه با عربستان سعودی قدمتی 70 ساله دارند.  لازم است به خاطر مسائل یمن، سوریه و برنامه هسته‌ای ایران در منطقه حضور داشته باشیم. این تعامل ادامه خواهد داشت. البته با هر متحدی دوره‌ای از روابط خوب و بد وجود دارد و شما باید با وجود مشکلات تعامل داشته باشید.»

مارک تونر با اشاره به این‌که آمریکا تعامل در منطقه را کاهش نخواهد داد،گفت: «من می‌خواهم این برداشت که ما در حال کاهش تعامل در منطقه  و باقی گذاشتن مشکلات برعهده کشورهای حاشیه خلیج فارس و حل آن‌ها از‌جانب خودشان هستیم را رفع نمایم. ما این چالش‌ها را همگی با هم بررسی می‌نماییم.»