همایش برجام و اقتصاد مقاومتی با حضور ظریف و صالحی

همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان: «برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» از صبح امروز با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه برگزار شد.

در این همایش تعدادی از سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حضور داشتند.

 

 

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملی وزارت خارجه، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه،‌ مهدی دانش‌یزدی معاون اداری و مالی و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه، هادی سلیمانپور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی این وزارتخانه و همچنین بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

 

 

در ادامه این مراسم نیز محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

 

این همایش در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است، برگزار و فردا (یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

به گزارش فارس، سفرای ایران در ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، عراق، آلمان، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا آذربایجان، روسیه، پاکستان، هند، اتریش، الجزایر، کاردار ایران در انگلیس، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله حاضران در این همایش دو روزه هستند.

رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در جریان این نشست دو روزه، با استماع نقطه نظرات و دیدگاه مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی کشور، در خصوص راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و چگونگی رفع موانع آن تبادل نظر خواهند کرد.