فائزه هاشمی خلاف اخلاق، قانون و شرع رفتار کرده است

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه دیدار فائزه هاشمی با فرقه ضاله بهائیت مورد انتقاد است، تصریح کرد: قطعا کار وی یک اشتباه بوده است و باید آنرا جبران کند.

وی افزود: این کاری که وی انجام داده و اظهاراتی که در این زمینه داشته خلاف قانون اخلاق و شرع است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وی باید مراقب اعمال، رقتار و کردار خود باشد و از اقداماتی که شبهه دارد بپرهیزد.

اکرمی با اشاره به موضع گیری آیت اله هاشمی رفسنجانی پدر فائزه مبنی بر اینکه دخترش اشتباه کرده و باید جبران کند، گفت: فائزه هاشمی باید از اظهارات پدر بزرگواش درس عبرت بگیرد.

فائزه هاشمی اخیرا دیداری با تعدادی از بهائیان داشته و با آنها عکس یادگاری گرفته که در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

آیت اله هاشمی رفسنجانی در واکنش به این دیدار اعلام کرد: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه باهمین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و میجوییم که این کار اشتباه بوده و وی باید جبران کند. اما فائزه هاشمی در واکنش به اظهارات پدر خود با اشاره به آشنایی‌اش با بهائیان در زندان اوین گفت: این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است، آدم دیدن دوست اش می‌رود و موضوع این بود و غیرازاین هم نبود. آقای هاشمی و کلاً ما هم اولین بار نیست تحت فشار قرار می‌گیریم. سال‌های قبل را نگاه کنید فشارهای شدیدتر از این هم بوده حالا نمی‌دانم چه نتیجه‌ای می‌گیرند ولی چیز جدیدی نیست. به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است.این موج هم می‌گذرد من نگران نیستم، نگذشت هم مهم نیست باید هزینه داد.

بهائیت دینی است که میرزا حسین‌علی نوری ملقب به بهاءالله در قرن ۱۹ میلادی با هدف تفرقه بین مسلمانان بنیان گذاشت. بهائیان معتقدند که بهاءالله جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران است.