هیئت نظارت بر مطبوعات که ترکیب اصلی آن را چهره‌های دولتی تشکیل می‌دهند، در جلسات اخیر خود به دنبال توقیف مجدد هفته‌نامه 9 دی و اعمال فشار بر برخی از رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتقد دولت از جمله رجانیوز بوده که البته تاکنون موفق به حصول نتیجه نشده است. هیئت نظارت بر مطبوعات سال گذشته هفته‌نامه لثارات را به دلیل انتقاد از معاون رئیس جمهور لغو مجوز کرده بود که این رسانه با پیگیری حقوقی، حکم هیئت نظارت را باطل و مجدداً منتشر گردید.

مهمترین دلایلی که برای توقیف این هفته‌نامه پرتیراژ بیان شده، انتقادات آن از سیاست‌ها و عملکرد دولت روحانی است و این در حالی است که در برخی از نشریات همواره چهره خبیث شیطان بزرگ تطهیر و بزک می‌شود و در مواردی نسبت به اصول انقلاب و اسلام تشکیک شده است. هفته‌نامه 9 دی تاکنون چهار بار توقیف شده که هر چهار بار هم این هفته نامه در دادگاه تبرئه و مجدداً منتشر شده است. از چهار بار توقیف 9 دی، یک بار آن در دولت احمدی‌نژاد و سه بار دیگر در عمر سه ساله دولت حسن روحانی و مهمترین دلیل آن نقد توافقنامه برجام بوده است. مطابق آنچه در رسانه‌ها اعلام شده، بعد از آخرین توقیف هفته‌نامه 9 دی و تبرئه این نشریه در دادگاه، مدیر مسئول 9 دی به دلیل توقیف‌های بی‌دلیل این نشریه که نوعی اعمال فشار به آن و برخلاف قانون مطبوعات است، از رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات (وزیر ارشاد) به دادگاه شکایت کرده بود.

رئیس دولت در طول سه سال گذشته همواره از لزوم نقد سخن گفته تا جایی که در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته از لزوم نقد «امام مسلمین» هم سخن گفت! و ادعا کرد: دولت، قوه قضائیه، مجلس و حتی «امام مسلمین» هم باید نقد شوند. حسن روحانی همواره از تحمل منتقدان نیز سخن می‌گوید اما تاکنون به دلیل 50 بار استفاده از الفاظ نامناسب نسبت به منتقدان، کارنامه خوبی از خود به یادگار نگذاشته است.