متن کامل سخنان احمدی نژاد در زنجان

"محمود احمدی نژاد" رئیس دولتهای نهم و دهم امروز و به مناسبت نیمه شعبان در اجتماع بزرگ مردم خداجوی زنجان ، به بیان برخی از ویژگی از حاکمیت امام عصر حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت و آن را عین حاکمیت مردم ، توحید و عبودیت ، اوج آزادی انسانها ، حاکمیت کامل عدالت، مهر و محبت ، حاکمیت علم و شکوفایی دانش بشری ، تضمین کننده عزت و کرامت انسانی وحداکثری شدن سطح رفاه و برخورداری انسانها و نیز تامین آرامش و صلح و امنیت برای بشریت دانست.

 

 

در مراسم جشن میلاد امام عصر (عج) در شهر زنجان ، دهها هزار تن از مردم متدین و انقلابی این شهر و مناطق دور و نزدیک آن شرکت کردند و با شور و شعف وصف ناپذیری ، به سخنان احمدی نژاد گوش فرا دادند.

 

متن کامل سخنان احمدی نژاد به شرح زیر است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

 

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در نیمه شعبان یعنی در بهترین روز سال و در سالروز آزادی خرمشهر ، توفیق حضور در جمع شما عزیزان را عنایت فرمود.

 

عید عظیم نیمه شعبان ، تولد همه حقیقت و زیبایی و عشق ، میلاد امام عصر(ع) را به شما و ملت ایران ، رهبری عزیز و همه بشریت تبریک عرض می نمایم.
زنجان دیار غیرت و تلاش و مهربانی است. دیار شجاعت و عزت و فداکاری است. دیار مردان و زنان بزرگ و نام آور و قطعه ای درخشان از تاریخ پر افتخار ملت ایران و پایگاه شور و شعور حسینی و اندیشه بلند علوی و حسینی و مهدوی است. دیار غواصان پرآوازه ولی گمنام است.
سلام و درود خداوند بر شما مردم مومن و عزت آفرین زنجان و همه شهرها و روستاهای استان

 

عزیزان من!

 

امروز بزرگترین حادثه تاریخ و معنای خلقت عالم و رمز کمال انسان بوقوع پیوسته است.
وجود نازنین امام عصر (عج) بالاترین هدیه خداوند به عالم و زیباترین گل وجود و واسطه جریان همه زیبایی ها و رحمت ها و نعمت ها به جهان است . او تجلی اَتَمّ خداوند در هستی است.
او نتیجه مجاهدات انبیاء و اولیاء و سرآمد صالحان و مصلحان عالم است.
امام مهمترین و محوری ترین مساله عالم و فلسفه خلقت است.
همه بحث ها ، ارسال پیامبران ، دعوت ها ، مجاهدت ها و همه هدایت ها در موضوع انسان کامل و برای امام عصر (ع) است.
بدون امام عصر(ع) خلق این عالم بی معنا می شود.
نقطه امید وعامل انگیزش انسانها برای حرکت وکمال ، امام عصر (ع) است. امام به همه خلقت معنا می دهد و هدف از خلقت را به طور کامل محقق می سازد.
امام از یک سو کاملترین تجلی همه اسماء خداوند و از سوی دیگر ظهور همه حقیقت انسان در عالم است . پس نقطه پیوند است.
امام حلقه وصل و واسطه جاری شدن تمام رحمت الهی در جامعه بشری و هستی است.
امام راه و راهنما و قله کمال است.
اما تحقق و عینیت این حقیقت در پیوند کامل انسانها با امام است که منجر به برپایی نظام امامت در جهان می شود که کاملترین و مردمی ترین نظام و مدیریت است.
در آن شرایط ، اتصال جامعه بشری به آسمان به تمام و کمال ایجاد می شود و اسماء الهی در اندیشه و عمل انسانها به طور کامل جاری می گردد.
حاکمیت امام و برپایی امامت نقطه نهایی آرزوهای انسان در این عالم و سکوی پرش به بینهایت است . همه آرزوهای او در آن دوران به واقعیت می پیوندد.
روشن است که هدف اصلی و نهایی انقلاب ملت ایران نیز تحقق همین آرمان است.
موعود و حاکمیت امام ، موضوع اصلی و همیشگی تاریخ است . هر روز یک گام به آن نزدیک تر می شویم و طبیعتاً بحث ها داغ تر و مهمتر می شود.
موضوع موعود ، محور دستور کار دائمی انسان از یک سو و شیطان ها و طاغوت ها از سوی دیگر بوده است.
نوع انسان همه وجود و کمال خود را در امام جست و جو می کند و شیطان نیز مرگ خود را در حاکمیت امام می بیند.
انسانها بر اساس فطرت الهی همیشه در جست و جوی امام و در تلاش برای رسیدن به امام هستند و شیطان در پی مانع تراشی ، غافل کردن انسانها و جلوگیری از این پیوند الهی و سرنوشت ساز است.
در این کشاکش ، خداوند مهربان سنت های عالم را در راستای یاری انسانها مقرر فرموده و انسانها را به طور مستمر یاری می کند.
تاریخ انسان ، صحنه تقابل انسانهای خداخواه و کمال جو از یک سو و مستکبران و طاغوتیان شیطانی از سوی دیگر است.
با اراده قطعی الهی ، نهایت این تقابل قطعاً به نفع انسانها رقم خواهد خورد و حاکمیت انسان کامل و امام عصر (ع) در همه جهان مستقر خواهد شد.

 

اما از آنجا که در طول تاریخ تمام توان دستگاه تبلیغی و جنگ روانی مستکبران و شیاطین و در دوره حاضر دولت آمریکا و صهیونیسم بین الملل بر تحریف و دروغ پردازی در باره حاکمیت امام متمرکز شده است ، در محضر شما می خواهم به چند حقیقت و ویژگی از عظمت های بی شمار دوران امام عصر(ع) اشاره نمایم.
ویژگی ۱ :حاکمیت امام عینیت حاکمیت مردم است.

 

در نظام امامت ، امام و امت دو عنصر جدا از هم نیستند. امام در حقیقت تجلی اراده امت برای تحقق ارزشهای الهی است.
به میزان معرفت مردم از امام و به تناسب اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی ، امامت امام در جامعه محقق و جاری میشود.
باید مردم اراده کنند تا امامت مستقر و جاری شود.
جهان هیچگاه از امام خالی نبوده است و دیر زمانی است که امام آمده است و لیکن مردم باید جلوتر بیایند و خود را به او برسانند و او را بشناسند و مطالبه کنند.
زمانی که مردم به جایگاه معرفت و مطالبه همه فیض وجودی امام برسند ، نظام امامت در عالم مستقر خواهد شد. اگر مردم نیایند و نرسند و اراده نکنند، امام علی (ع) هم که امام مبین و افتخار خلقت است اگر در راس جامعه قرار گیرد، امامت و برکات امام در جامعه جاری نمی شود. فیض هست اما دریافت وجود ندارد .
نظام امامت ، تحمیل و اکراه نیست. بلکه تبلور خواست و اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی است.
استقرار امامت ؛ طلب از سوی مردم و اجابت از سوی خداوند است. زیبایی کار خداوند در هدایت انسانها به سوی کمال در همین نکته نهفته است.
شیاطین و طاغوتیان بر خلاف ادعاهای پر زرق و برق ، مانع از جاری شدن اراده و خواست حقیقی مردم هستند. آنها گرچه اقلیت محض هستند اما دائما خود را به مردم تحمیل می کنند. وضع عالم را ببینید ؛ در نظام استکباری همه چیز به نام مردم و به کام اقلیت سلطه گر است.
اما خداوند اراده کرده است که در نهایت ، خواست و اراده مردم در قامت حاکمیت امام در جهان مستقر شود.
"وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ”

 

ویژگی ۲ – حاکمیت امام ، حاکمیت توحید و عبودیت است.
توحید ، اصل حاکم بر تمام شئون عالم است.
عالم مظهر و تجلی اراده خداوند است . تنها اراده خداوند در عالم جاری است.
همه قدرتها ، علم ها و زیبایی ها از ناحیه خداست و کسی از خودش چیزی ندارد.
همه فقیرند و غنی مطلق خداوند علی اعلا است.
تمام ارزشهای انسانی و الهی و تمام زیبایی ها و خوبی ها در این عالم، تجلی و عینیت توحید در زندگی انسانی اند.
حاکمیت کامل امام در واقع تجلّی کامل توحید در ابعاد گوناگون زندگی و روابط اجتماعی جامعه بشری است.
عبودیت هم انعکاس توحید در رابطه عینی انسانها با خداوند یگانه است.
دعوت امام ، دعوت به توحید و همه زیبایی ها و حقیقت و فطرت الهی انسان است . در مقابل ، دعوت شیطان و طاغوت ؛ دعوت به شرک یعنی سقوط در برهوت خودپرستی و دیگر پرستی و محو شدن حقیقت انسانی در اسارت های گوناگون است.

 

ویژگی ۳ – حاکمیت امام اوج آزادی انسانهاست.
آزادی انسانها عینیت توحید در زندگی اجتماعی است. آزادی پایه و بستر و شرط تحقق دیگر ارزشهای الهی وا نسانی در جامعه بشری است.
انبیاء و اولیاء برای آزادی انسانها آمده اند.
آمده اند تا غل و زنجیرها را از اندیشه و عقل و فطرت انسانها بردارند و حقیقت انسانی را آزاد کنند.
ویَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ
خلق عالم برای آزاد شدن و کمال انسانهاست. همه سنت های الهی در راستای آزادی انسانها از زنجیر غرایز ، خودخواهی ها ، برتری جویی ها ، حسادت ها ، شرک ها ، جهالت ها ، تعصبات گوناگون و قالب های خودساخته و تحمیلی و حاکمیت های طاغوتی و استکباری و استبدادی است.
بروز وظهور حقیقت انسانی در گرو آزادی او از اسارت هاست.
آزادی اندیشه و آزادی اراده و انتخاب ؛ رمز و راز شکوفا شدن انسانها و لازمه معرفت به انسان کامل و توحید و هدایت و کمال است.
دعوت امام به آزادی انسان و دعوت شیطان و مستکبران به اسارت های گوناگون و مهمتر از همه اسارت اندیشه و تفکر است.
امام تجلّی آزادی کامل انسان است.
مستکبران اصرار دارند شیوه ای خاص از اندیشه و تفکر و در نتیجه شیوه خاصی از زندگی را بر همگان تحمیل نمایند.
وقتی شبکه رسانه ای و ثروت و قدرت و ساختارهای امنیتی و سیاسی و اقتصادی جهان به طور انحصاری در اختیار عده ای معدود خودخواه، خودبرتربین و اسیر در تمایلات پست مادی و غریزی است و آنان از همه امکانات برای تحمیل خود و خواسته های خود بر جامعه بشری بهره می برند ، اصولاً فرصت آزادی اندیشه و آزادی اراده از انسانها سلب می شود و این بالاترین اسارت است .
تعریف آنها از آزادی و آزادی اندیشه در واقع محدود کردن جامعه انسانی در مسیر تحقق خواست مستکبرین و طاغوت ها وشیطان هاست.
آنان اجازه می دهند که مردم به هرچه می خواهند بیندیشند و هر کاری می خواهند انجام دهند، لیکن به توحید و عدالت و آزادی ، به حقیقت انسانی خود ، به سرنوشت جامعه ، به نظام حاکم بین المللی ، به ظلم ها و جنایت های جاری در زمین و به تحقیر انسانها نیندیشند.
به اشغال سرزمین ها ، به علت جنگ ها و فروش سلاح برای پر کردن جیب مستکبران ، به نظام بانکی ربوی بین المللی و غارت سیستماتیک ثروت ملت ها به نقشه های استعماری و به نابود کردن نسل ها برای منافع عده ای خاص نیندیشند.
مستکبران و سلطه گران بین المللی اصولاً آزادی اندیشه و اراده انسانها را برنمی تابند. آنان کوچکترین تولید فکری علیه خود را با شدیدترین و خشن ترین روش ها سرکوب می کنند. اساس حاکمیت آنان بر اسارت و محدودیت انسانها استوار است.
آنان حتی اجازه نمی دهند که انسانها در باره حوادث تاریخی و جریانات روز عالم آزادانه بیندیشند و در باره عوامل فقر ، فاصله طبقاتی و ظلم و تحقیر انسانها اظهار نظر و یا سوال کنند.
تمام دیکتاتورهای جهان مورد حمایت و دوست نزدیک آنان هستند.
آزادی اندیشه و آزادی اراده در نقطه مقابل استکبار و استعمار و سلطهء خودخواهان و خودپرستان است.
اگر انسانها حقیقتا آزاد باشند، برآیند اندیشه و اراده آزاد مردم ، مطالبه کمال و ارزشهای الهی و انسانی است.
حاکمیت امام از یک سو محصول آزادی حقیقی انسانها و از سوی دیگر عامل و تضمین کننده آن است.

 

ویژگی ۴ – حاکمیت امام حاکمیت کامل عدالت است.
عدالت شرط لازم برای شکوفایی ، رشد و کمال انسان و پایه تحقق ارزشهای الهی و انسانی است.
عدالت موجب دوستی و مهربانی و عامل نزول رحمت و برکت الهی است.
استقرار عدالت بالاترین و مهمترین ماموریت اجتماعی صالحان است. عدالت عینیّت توحید در روابط اجتماعی است. استقرار عدالت بستر و سرآغاز حرکت کمالی جامعه و رشد و شکوفایی انسانهاست.
همه انبیاء و اولیاء پس از دعوت به توحید ، انسانها را به برپایی عدالت دعوت کرده اند. دو دعوت داشته اند : ۱- ان اعبدوالله و ۲- لیقوم الناس بالقسط.
استقرار عدالت باید با خواست مردم و به دست مردم انجام شود و این نیازمند آزادی اندیشه و اراده مردم برای انتخاب عدالت در برابر ظلم و تبعیض است.
امام با زدودن اسارت ها و فراهم کردن بستر آزادی اندیشه و اراده در حقیقت اراده انسانها را در مسیر مطالبه عدالت هدایت می کند.
مستکبرین یک نظام و ساختار ظالمانه را بر جهان مسلط می کنند و با انواع حیله ها و ترفندهای تبلیغاتی آن را به عنوان برترین و تنها گزینه معرفی و تحمیل می کنند و امکان انتخابی جز آن را عملاَ از بین میبرند.
آنان برای جلوگیری از رشد و توسعه مطالبات حقیقی مردم و خروج ملت ها از نظام سلطه ، با هر نوع اندیشه و مطالبه و فریاد عدالت- خواهی در نهایت خشونت رفتار می کنند.
آنان اول متهم می کنند و سپس لشکر رسانه ای و عناصر اجیرشده را به حملات بی امان تبلیغی و جنگ روانی وامی دارند و در صورت نیاز جنگ به راه می اندازند و سرکوب می کنند.
در حدود ۴۰۰ سال اخیر ، ملت ها شاهد حاکمیت پیوسته و سازمان-یافته سلطه تبعیض آلود و ظالمانه استعمارگران و مستکبران و نظاره- گر فشارهای گوناگون بر ملت ها و سرکوب مستمر آزادیخواهان بوده اند.
شیاطین به دروغ عدالت خواهی را به توزیع فقر متهم می کنند ، در حالیکه عدالت مقدمه و عامل رشد و شکوفایی ثروت است و فقر نتیجه مستقیم بی عدالتی است.
امام می آید و با اراده مردم عدالت حقیقی را به جامعه عرضه می کند و ریشه های ظلم و تبعیض را می خشکاند.
امام می آید و همه فرصت ها را در بستری از آزادی و عدالت به همه بشر عرضه می کند.

 

ویژگی ۵ – حاکمیت امام ، حاکمیت مهر و محبت و وحدت است.
خمیر مایه خلق جهان لطف الهی است. ارسال پیامبران و اهدای عقل و اندیشه و اختیار به انسانها برآمده از لطف و محبت الهی است.
خداوند خواسته است که انسانها با مهر و محبت با یکدیگر تعامل کنند، یکدیگر را دوست داشته باشند و به هم عشق بورزند.
خداوند شرط لازم برای جاری شدن ارزشهای انسانی را در محبت قرار داده است .
پیامبران مظاهر رحمت الهی اند و پیامبر خاتم رحمه للعالمین است.
مشکلات بشر ناشی از محرومیت دلها از مهر و محبت است.
به هر میزان که محبت در قلبها وارد شود ، زیبایی ، عدالت ، وحدت و برادری حاکم می شود و به هر میزان که دلها از محبت خالی شود ، ظلم ، تبعیض ، تحقیر و زورگویی ، تفرقه ، کینه و جنگ حاکم می گردد.
مطالبه عدالت و آزادی و هر خوبی دیگری برای انسانها ، ناشی از مهر و عشق است و تحقق آن در وحدت انسانی است.
امام بالاترین تجلی مهر و رافت الهی است.
او می آید و همه دلها را متحد و پر از مهر و عطوفت می کند. او می آید و روابط اجتماعی را برپایه عشق و محبت بنا می کند.
امام می آید و کیش مهر را عالمگیر و همگانی می کند و کینه ، حسادت ، خشونت ، بدخواهی و بد اندیشی را ریشه کن می سازد.
او می آید و ائتلاف جهانی برای تعاون ، همدلی و کمال جویی را شکل میدهد.
در حاکمیت امام ، مهر و مهر ورزی ، عشق و عشق ورزی و همدلی و همراهی و یاری گری حرف اول را در روابط بین انسانها می زند.
انسانهای آزاد شده و الهی اختلافی با هم ندارند و همهء وجود خود را وقف آسایش و رفاه و سعادت دیگران می کنند اما شیاطین و طاغوتیان، حکومت خود را بر تفرقه و کینه ورزی بین انسانها بنیان می گذارند.
وضع عالم را مشاهده کنید. پیروان امام ، عدالت خواهان و آزادی طلبان به دنبال توسعه مهر ورزی و همدلی و وحدت هستند و در مقابل ، مستکبران موجودیت و دوام سلطه شیطانی خود را در تفرقه و کینه و جنگ بین انسانها جست و جو می کنند.
هدف شیطان برای جلوگیری از خدایی شدن انسانها جز با کینه ورزی و اختلاف محقق نمی شود.

 

ویژگی ۶ – حاکمیت امام ، حاکمیت علم و شکوفایی دانش است.
علم ، اسم بلند خداوند و رمز و راز تعالی انسان است. انسان منهای علم بی معناست. علم بالاترین ابزار شکفتن گل انسانی و کشف حقایق عالم و انتخاب راه زندگی سعادتمند است.
علم، نوری است که خداوند در دلها می تاباند و چشم ها و گوش ها به واسطه آن بینا و شنوا می شوند و قلب ها حقیقت را در می یابند.
همه دانشمندان و دانش پژوهان از طریق کشفیات علمی به دنبال ساختن زندگی بهتر برای انسانها هستند و اصولاَ عالمان هستند که قدر ارزشهای الهی و انسانی را می شناسند.
تحقق این ارزشها در سایه ارتقاء سطح علمی عمومی بشر است.
زندگی عالمانه و در اوج دانش ، زیباترین و کامل ترین زندگی است.
امام مظهر علم خداوند و دروازه ورود به دریای بی کران علم الهی است.
خداوند خواسته است که انسانها تجلی و مظهر علم خداوند باشند و امام این حقیقت را عملی می کند. امام انسانها را عالم و دانشمند می- طلبد و تحقق آرمانها را در گرو رشد علمی جامعه می داند.
او می آید و بالاترین درجه علمی و همه علم را به بشریت هدیه می کند و راه کشف همه حقایق عالم و تسلط و بهره برداری از طبیعت و جهان را به روی انسانها می گشاید.
نقل از معصوم (ع) است که همه تلاش علمی دانشمندان تا قبل از ظهور امام نسبت ۲ از ۲۷ است و در دوره امام همه علم به بشریت عرضه می شود.
امام از طریق شکوفا کردن همه علم ، بهترین نوع زندگی سعادتمند را برای همگان به ارمغان می آورد.
در نقطه مقابل امام و امت ، شیاطین و مستکبران به دنبال گسترش جهل و عقب ماندگی اند. اصولاَ محصول کار شیطان و سلطه گران بسط و داوم جهل و عقب ماندگی است. آنان حتی از علم برای سرکوب مردم و عقب نگهداشتن ملت ها استفاده می کنند. با پیشرفت علمی ملت ها مخالفند. علم را فقط در خدمت مطامع پست خود و در انحصار خود می خواهند.
پایه های قدرت مستکبران بر جهل و بی اطلاعی استوار است .

 

ویژگی ۷ – حاکمیت امام ، ضامن عزت و کرامت انسانی است.
خداوند همه انسانها را با کرامت خلق کرده است.
وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلی‏ کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً
همه عالم و سنت های الهی در خدمت عزت و کرامت بنی آدمند. انسان عزیز و با کرامت ، شایسته سجده فرشتگان و تبریک خداوند و تجلی اسم احسن الخالقین است.
اصولاَ شان انسانی شان عزت و کرامت است . جامعه سعادتمند محصول احیای کرامت و عزت انسانی در بالاترین مرتبه است.
خداوند ، حقارت را برای بدترین انسانها نیز نپسندیده و خواسته است که همه عزیز باشند. حتی در برخورد با فرعون که جزو بدترین های تاریخ است ، حفظ کرامت و عزت او را به حضرت موسی و هارون مورد تاکید قرار می دهد.
اساساَ دعوت انبیاء بر عزت و کرامت انسانی پایه گذاری شده و تحقق ارزشها ، هم مبتنی بر عزت است و هم برای تامین عزت انسانهاست.
در مقابل ، شیطان ها و مستکبران با درهم کوبیدن عزت و کرامت انسانها و با تحقیر آنان پایه های حاکمیت خود را مستقر می کنند.
شیطان همگان را حقیر و درمانده می خواهد. اول انسانها را تحقیر میکند ، عزت و اعتماد به نفس و خودباوری آنان را سلب می کند و سپس بر اندیشه و زندگی و اراده و سرنوشت آنها مسلط می شود.
دنیا را ببینید ، هر ملتی که بخواهد عزیز زندگی کند ، مورد بغض مستکبرین و شیطانهاست. حتی اگر یک فرد بخواهد عزتمند زندگی کند ، مورد کینه شیطان و هدف تهاجم اوست.
امروز وجود میلیاردها انسان مستضعف و فقیر و درمانده و محروم محصول حاکمیت مستکبران است.

 

ویژگی ۸ – حاکمیت امام ، حاکمیت رفاه و برخورداری حداکثری است.
داشتن رفاه و آسایش ؛ خواستی فطری و آرزوی هر انسان است. از لوازم عزت ، زندگی مرفه و آبرومند است.
خداوند همه نعمت های عالم را برای بهره مندی بشر آفریده است.
از غیرمنطقی ترین سخنان این است که عده ای بگویند : خداوند نعمت های بیکران را خلق کرده و انسانها را فقط به تماشای آنها و عبور از آنها دعوت کرده و در ازای حسرت و محرومیت از بهره برداری از نعمت ها ، وعده پاداش در دنیای دیگر را داده است.
معلوم است که این حرف غلط است ، خداوند نعمت ها را برای بهره- مندی بشر خلق کرده است.
خداوند فقر و نداری و حسرت و گرسنگی و بدهکاری را نپسندیده است چرا که همه این ها ، عزت انسانی را مخدوش می کند.
خداوند نخواسته است که یک خانواده همه عمر خود را در محرومیت و فشار زندگی کند تا بتواند یک آپارتمان ۶۰ یا ۷۰ متری داشته باشد.
خداوند نخواسته است که انسانها در حسرت آرزوی استفاده از حداقل ها بسوزند و بسازند.
متاسفانه به واسطه حاکمیت مستکبران و رواج ظلم و بی عدالتی ؛ از یک سو قله های ثروت برافراشته شده و از سوی دیگر ، میلیاردها انسان در فقر و در حسرت تحقق کوچکترین آرزوها عمر خود را سپری می کنند.
فقط بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر روزانه حتی از یک وعده غذای حداقلی نیز برخوردار نیستند.
خداوند زمین را گسترده خلق کرده و عالم را مسخر انسان قرار داده است. نعمت های بی پایان برای استفاده انسان آفریده و او را در استفاده از آنها توانا و مخیر ساخته است.
فقر ، گرسنگی ، ضعف و ناداری خواست شیطان است. شیطان به دنبال تحقیر و تحمیل ذلت به انسان است وفقر یکی از بهترین راههاست.
فقر مانع تفکر آزاد و حرکت به سوی کمال است . (کَادَ الْفَقْرُ أَنْ یَکُونَ کُفْراً)
محصول حاکمیت مستکبران و تبعیض و بی عدالتی در جهان ، پیدایش میلیاردها فقیر و گرسنه و ناتوان است در حالی که جهان پر از ثروت و امکانات لازم برای رفاه همگان است.
اصولا انسانها وارث و مالک زمین و ثروت خدادادی اند.
امام می آید و همه ثروت زمین را به انسانها عرضه می کند و همگان را به اوج رفاه و برخورداری می رساند.
در حکومت امام هیچ فقیر و نیازمندی وجود ندارد و همه با هم در راه عبودیت خدا و کمال انسانی تلاش می کنند.
مستکبران و شیاطین با فریبکاری ، حاکمیت امام را که اوج برخورداری و رفاه انسانهاست ، به فقر متهم می کنند.
فقر محصول بی عدالتی و عمل شیطان است .
امام می آید تا فقر و ناتوانی و محرومیت ، به طور کامل و برای همیشه ریشه کن شود.

 

ویژگی ۹ – حاکمیت امام یعنی حاکمیت آرامش ، صلح و امنیت برای همه
تاریخ پر از جنگ و کشتار و نا امنی و جنایات بی شمار است.
برخورداری از صلح و امنیت پایدار آرزوی فطری و تاریخی انسانها است.
امام با یاری انسانها امنیت و صلح کامل را برای همه بشر و در تمام زمین مستقر می سازد. او می آید و با استقرار توحید ، عدالت ، عشق ، علم ، عزت و رفاه و کوتاه کردن دست مستکبران ، ناامنی و جنگ را برای همیشه ریشه کن می سازد.
امام یعنی آرامش ، امام یعنی امنیت و امام یعنی صلح برای همه ، لیکن شیطان و مستکبران که عمر خود را با حاکمیت امام پایان یافته میبینند، با فریبکاری و تبلیغات وسیع ، حاکمیت امام و قیام به عدالت و مطالبه امام را مترادف با جنگ و ناامنی معرفی می نمایند.
صدها فیلم سینمایی می سازند و هزاران روایت دروغ جعل می کنند و هزاران رسانه و کتاب و مقاله و حنجره را به استخدام در می آورند تا بزرگترین دروغ تاریخ را در ذهن ها جا بیندازند.
این در حالی است که جنگ و ناامنی و کشتار محصول تبعیض و بی- عدالتی ، زیاده خواهی ، فقر و استکبار است و صلح و امنیت محصول عدالت و آزادی و توحید و مهرورزی است.
و امام پرچمدار توحید و عدالت و عشق و آزادی است.
امام با جنگ ، صلح را مستقر نمی سازد بلکه با کامل کردن و آزاد کردن عقل ها و شکوفا کردن گل انسانی ، صلح و امنیت را به بشر هدیه میکند.
امام می آید تا به یک تاریخ ظلم و تبعیض و در نتیجه جنگ و تجاوز و زورگویی و محرومیت و فقر تحمیلی از ناحیه مستکبران ، پایان دهد و آغازگر تاریخی سرشار از امید و شور و نشاط و مهربانی و امنیت و صلح و عزت و برخورداری برای همگان باشد و آن روز چه روز زیبایی است.
حاکمیت امام ، یعنی روزی که انسانها در مسیر کمال به امام می رسند و دست در دست او برای ساختن انسان و جهان تلاش می کنند و آن روز در واقع سرآغاز زندگی حقیقی نوع انسان در این عالم است.
آن روز زیباترین روزها ، روز خدا ، روز انسان و روز امام است و روزی است که همه عالم یکصدا فریاد می زنند … فتبارک الله احسن الخالقین

 

عزیزان من ؛
وظیفه صالحان و به ویژه ملت بزرگ ایران و به خصوص در دوره برپایی جمهوری اسلامی تلاش در راستای همین ارزشهاست که زمینه ساز حاکمیت جهانی امام است .
تلاش برای گسترش توحید و آزادی انسانها ، بسط عدالت و رفع ظلم ، توسعه فرهنگ امامت و ولایت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ، افزایش رفاه و سعادت مردم ، رواج مهرورزی و عطوفت و صلح و امنیت و عزت و کرامت انسانی و توسعه علمی ، در واقع حرکت در راه حاکمیت امام و نزدیک تر شدن به امام است.
روشن است مستکبران و سلطه گران مخالف این امور هستند و با همه وجود مانع تراشی می کنند.
آنان می خواهند مانع از گسترش معرفت به امام و مطالبه حاکمیت امام شوند اما به فضل الهی ، ملتها با قدرت و اتحاد این مسیر نورانی را طی می کنند و دشمنان بشریت را مایوس خواهند کرد.
آنان می خواهند ملت عظیم القدر ایران ، که پیشگام فرهنگ امامت و ولایت و دعوت کننده جهان به حاکمیت امام عصر(ع) است ، را عقب نگهدارند و او را تحقیر و در بند کنند . اما به لطف خداوند و خواست ملت ایران ، آنان در این اراده شیطانی خود ، به طور کامل شکست خواهند خورد.
آنان می خواهند با انواع ترفندهای تبلیغاتی و فشارهای گوناگون ، ملت ایران را مایوس و خسته کنند ، لیکن به فضل الهی ملت ایران با هوشمندی ، وحدت و ایستادگی خود همه مستکبران و شیاطین را خسته و مایوس خواهد کرد .
آنان می خواهند با ایجاد تفرقه و کینه و با گسترش جهل و خرافه ، جامعه بشری را عقب نگهدارند ، لیکن به فضل الهی و با گسترش آگاهی و در یک همگرایی جهانی ، همه ملت ها ، عدالت و آزادی را فریاد می کنند و جهان را برای مستکبرین تیره و تار خواهند ساخت.
آنان می خواهند با گسترش سلطه خود ، همه ملت ها را در بند و اسیر کنند و راه رسیدن آنان به امام را سد کنند اما به لطف خداوند و با آگاهی و اراده ملت ها به زودی عطر امام همه وجود جهان را سرشار خواهد کرد و شمیم آزادی حقیقی در جهان خواهد پیچید و دشمنان بشریت راهی جز تسلیم نخواهند داشت.
به فضل الهی ، ملت ها با همدلی و اتحاد ، سلطه شیطانی قدرت و ثروت و رسانه را در هم خواهند کوبید و به زودی پرچم بلند توحید و عدالت را در برابر امام در بالاترین قله های عالم به اهتزاز در خواهند آورد.
سلام و درود خداوند بر امام راحل ، شهیدان ، جانبازان و ایثارگران و ملت بزرگ ایران و رهبری گرانقدر انقلاب که با فداکاری این راه درخشان را در برابر بشریت گشودند.

 

چند دعا:
خدایا راه انسانها را برای شناخت و رسیدن به انسان کامل ، امام عصر(ع) باز کن و موانع را برطرف فرما!
خدایا او را به دست مردم و با مطالبه عمومی ملت ها ظاهر و حاکم کن!
با حاکمیت او همه زیبایی ها را حاکم و همه زشتی ها را زایل کن!
با او همه آرزو های تاریخی بشر را محقق کن!
با ظهور او همه اسماء حسنای خودت را در اندیشه و عمل انسانها متجلی کن!
به واسطه او همه مشکلات را بر طرف فرما و همه رحمت و لطف خود را شامل کن!
ملت بزرگ ایران و همه ملت ها به ویژه جوانان عزیز را در سایه لطف خودت حفظ کن!
رهبری عزیز و گرانقدر انقلاب را تحت عنایت امام زمان (عج) موید و منصور بدار.!
از همه دست اندرکاران و کسانی که زحمت برپایی این مراسم باشکوه را کشیدند و همه شما مردم عزیز حاضر در مسجد و تمام خیابان ها و میدان اطراف و مردم بزرگوار استان سپاسگزارم .
عزیز و سربلند باشید.