به نعل و به میخ اطرافیان هاشمی برای ریاست مجلس

گروه سیاسی- کرباسچی حتی در دفاع از علی لاریجانی و ترجیحش نسبت به عارف گفته است: آقای لاریجانی در رابطه با ماجرای خانم خالقی نقش تعیین‌کننده داشته که موضوع به هیأت حل اختلاف قوا رفته است.

به گزارش افکارنیوز، در عین حال ظاهراً بیشتر اعضای کارگزاران چنانکه پیش از این گفته اند به رای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گردن می گذارند و از ریاست عارف حمایت می کنند.

حمایت یک حزب از یک نامزد در مقابل حمایت دبیرکلش از نامزد دیگر به این معنا است که اختلافاتی بنیادین در درون آن حزب بر سر مسائل سیاسی کشور وجود دارد اما در مورد حزب کارگزاران چنین اختلافاتی حداقل پس از ریاست کرباسچی به چشم نمی خورد. در آخرین مورد این اختلاف ها محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی در اعتراض به عضویت محمد قوچانی در شورای مرکزی از عضویت در حزب استعفا داد. این استعفا نخستین نشانه های تغییر را در حزبی که از بدو تاسیس هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان به دیده سوءظن در آن نگریسته اند نشان داده است.

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران زمانی گفته بود که اگر به حزب بازگردد کرباسچی را برکنار می کند اخباری مبنی بر کناره گیری محمد عطریانفر هم منتشر شده بود اما کارگزاران هیچگاه در نهایت دچار افتراق نشد. حالا ریاست لاریجانی بر مجلس دهم ازمون جدید اعضای کارگزاران است.

عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی گفته است که از ریاست عارف حمایت می کند. کارگزاران سازندگی وانمود می کنند که در رقابت میان لاریجانی و عارف به رای شورای هماهنگی گردن می گذارند در عین حال اطرافیان عارف برخی از اعضای حزب کارگزاران از جمله اسحاق جهانگیری را متهم کرده اند که در این رقابت جانب لاریجانی را گرفته اند. اطرافیان هاشمی به نعل و به میخ میزنند اما از سوی دیگر این نگاه حاصل نزدیک به 4 دهه سیاست ورزی های شخص هاشمی رفسنجانی است.

سیاستمداری که تلاش می کند روابط نزدیک خود را با همه جناح ها حفظ کند. در بازی قدرت این کار معنای دیگری دارد. خصوصیتی که اصولگرایان را از هاشمی دلسرد کرد حالا به مرور اصلاح طلبان را نیز متوجه خوی کاسب کارانه کارگزارانی ها می کند. آنها متعهندند که از عارف حمایت کنند اما نیم نگاهی هم به سوی پیروز میدان دارند.