هاشمی دنبال ناز و غنج در انتخابات ریاست خبرگان است

آفتاب یزد می‌نویسد: زمانی که مرد مرموز سیاست‌پیشه ایران پس از نتیجه انتخابات 94، مظلومانه و مسرورانه از خوابیدن آسوده بر بالین مرگ گفت، بسیاری حدس می‌زدند که این حرف‌های «هاشمی رفسنجانی» یعنی اینکه او برای ریاست خبرگان دندان تیز نکرده و حال و حوصله زخم خوردن دوباره از اعضای خبرگان مثل دوره پیش (که کاندیدای ریاست شد ولی از سوی اعضای خبرگان انتخاب نشد) را ندارد! البته چند روز پیش خودش آب پاکی را روی دست همه ریخت وقتی که از عدم تمایلش برای نامزدی در ریاست خبرگان گفت و باقی هم‌قطارانش هم این موضوع را تأیید کردند.

این روزنامه می‌افزاید: اما شاید «رفسنجانی» با این حرف‌ها به دنبال غنج و دلال سیاسی است و دوست دارد با همین مظلوم‌نمایی‌ها، باری دیگر اعضای خبرگان را از بالای جایگاه ریاست ببیند و چه بسا ناگهان به بهانه اینکه احساس تکلیف کرده و مملکت را در خطر دیده و هزار جور بهانه‌های کلیشه‌ای و تکراری سیاست‌ورزانه دیگر، سر بزنگاه برای ریاست خبرگان نامزد شود... حتی اگر بداند اعضای همیشه اصولگرای خبرگان، به او رأی نخواهند داد.

این روزنامه در ادامه نوشت: بسیاری معتقدند جایگاه رأی‌آوری آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان بیش از هاشمی است. حتی خیلی‌ها کنار کشیدن هاشمی رفسنجانی از نامزدی ریاست را به دلیل حضور آیت‌الله جنتی و هراس هاشمی از تقابل با او می‌دانند. چرا که باخت به آیت‌الله جنتی اصلاً روی خوشی ندارد.