آخرین نطق لاریجانی/قانون آمده تا جای صدای کلفت را بگیرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه مجلس نهم با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای اظهار داشت: بحران‌هایی نظیر بحران‌های سوریه، عراق، بحرین و بحران‌های مهم اقتصادی در داخل کشور همگی در این دوره ظهور داشت.

 

وی ادامه داد: انقلاب حرکتی تکاملی را طی کرد و مجلس نهم یکی از ارکان اثربخشی به این حرکت تکاملی بود.

 

رئیس مجلس گفت: دل مشغولی همه ما نمایندگان در وصف انقلاب و آینده آن همچنان باقیست و باید با نفسی تازه در راه آن مجاهدت نمود.

 

لاریجانی افزود: از آغاز مشروطه تا امروز 33 دوره مجلس در کشور وجود داشته است که 24 دوره آن مربوط به قبل از انقلاب و 9 دوره آن پس از انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: در 24 دوره قبل از انقلاب مقاطعی مجالس ملی و دلسوز ملت وجود داشت نظیر ادوار صدر مشروطه که از مجلس اول تا ششم و همچنین مجلس سیزدهم تا هفدهم این فاصله زمانی 1320 تا 1332 با کودتای آمریکایی انگلیسی دولت ملی سرنگون شد.

 

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: اما اغلب مجالس در دوره سلطه دیکتاتوری رضا شاه و محمدرضا شکل و ظاهر پارلمان را برای دیکتاتوری سامان داده بودند و رابطه‌ای با مردم و حقوق آنان نداشتند مگر مواردی که قدرت سلطنت آن را به هر دلیل طلب می‌کرد.

 

لاریجانی تأکید کرد: گرچه در همه این ادوار برخی قوانین مناسب نیز تصویب شد و در چند زمینه اساسی مباحث جدی داشتند که از جمله آنها عدم تناسب با دین مبین اسلام که در بسیاری از موارد با احکام اسلام مخالفت نمودند، عدم توجه به منافع ملی و عزت ملی کشور و وادادگی در مقابل بیگانگان نظیر قانون کاپیتالاسیون، عدم ارتباط با مردم و خواست آنان، در انتخابات دروغین و بدون اتکا به آرای ملت به طوری که مرحوم شهید مدرس در تهران گفت که حداقل خودم یک رأی به خودم داده بودم.

 

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجلس شرایط متفاوتی را احساس کرد گفت: امام (ره) از سر بررسی تاریخ گذشته ایران وضع مجالس تکیه جدی بر جایگاه مجلس در نظام اسلامی نمود و آن را در بالاترین مقام قرار داد و فرمود من تکرار می‌کنم که مجلس در بالاترین مقام است مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید بگوید رأی خودش را بگوید اما اگر بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا است این فساد است و مفسد است و چنین آدمی تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد این مجلس ماحصل خون جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند.

 

لاریجانی افزود: امام این سخنان را در مقابل رئیس جمهور وقت بنی صدر فرمود که مرتبا علیه مجلس موضع می‌گرفت و رئیس مجریه گستاخ را تحقیر می‌نمود تا مجلس برای همیشه در رأس کشور قرار داشته باشد و اشتباهات تاریخ گذشته تکرار نشود.

 

وی اظهار کرد: قانون نزد رهبری انقلاب در حکم ناموس نظام است لذا امام تخطی از قانون و تخریب مجلس را در حد مفسد فی‌الارض معرفی می‌کند.

 

رئیس مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در تاریخ 7/3/82 می‌فرماید قانون آمده تا جای صدای کلفت را بگیرد و کسی با صدای کلفت بگوید این طور باید باشد خیال هم نکنید که استبداد و دیکتاتوری و صدای کلفت مخصوص کسانی است که در رأس نظامند باید بگویم اینطور نیست در بدنه نظام چنین چیزهایی وجود دارد .

 

لاریجانی ادامه داد: خوی استبداد در همه جا بد است و قانون آمده است که جلوی چنین مسائلی را بگیرد و باید طبق قانون حرف زد و عمل و رفتار شود.

 

این خبر در حال تکمیل است...