شایعه رد صلاحیت احمدی نژاد را هاشمی و نزدیکانش ترویج می دهند/ احمدی نژاد هنوز تصمیم برای حضور در انتخابات ندارد

گروه سیاسی- آقای احمدی نژاد در انتخابات آینده حضور پیدا می کند و فضا را برای حضور وی چگونه می بینید؟

به گزارش افکارنیوز، واقعیت این است که  الان که ما داریم صحبت می کنیم آقای دکتر احمدی نژاد هیچ اراده ای برای فعالیت انتخاباتی ندارند اما در آینده نمی دانیم که این تصمیم و اراده چه میزان پا برجا می ماند و شرایط کشور و شرایط منطقه باعث شود نظر ایشان تغییر کند اما تا این لحظه هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات ایشان ندارند و شرایط کشور با توجه به ارزیابی ها و نظرسنجی ها برای حضور دکتر احمدی نژاد بسیار مساعد است اما اینکه چه میزان در تصمیم ایشان اثر بگذارد را من اطلاع ندارم.

آقای احمدی نژاد خط خود را در ترویج تفکر امام با توجه به موضوع انحرافی که از گفتمان انقلاب و امام وجود دارد دنبال می کنند.

تا چه میزان به نظر شما اگر آقای احمدی نژاد به صحنه انتخابات بیایند اصولگرایان از وی حمایت کنند و به نظر شما اصولگرایان دیگر حمایتی از ایشان نکنند؟

به نظر من اصل موضوع اهمیتی ندارد. وضعیت جریان اصولگرایی به فروپاشیدگی درونی دچار شده است و اینها در مجلس وضعیت را دیدید و آقای لاریجانی خودشان را از اصولگرایان جدا کردند و چهره های شاخص اصولگرایی و انقلابی مانند آقای کوچک زاده از لیست اصلی بازماندند و این نشان دهنده فروپاشیدگی اصولگرایی است و حمایت اصولگرایان خیلی تعیین کننده در انتخابات سال 96 نیست و اینها قاعدتا باید رفتار تبعی داشته باشند  و باید از فضای موجود تبعیت کنند.

برخی معتقدند اگر آقای احمدی نژاد بخواهد به صحنه بیاید ممکن است وی رد صلاحیت شود نظر شما چیست ؟

این شایعه را آقای هاشمی مدیریت می کند و به نظر من هیچ دلیلی ندارد رد صلاحت شوند. آقای غفوری فرد در مصاحبه ای گفته بود آقای احمدی نژاد تائید صلاحیت خود را از شورای نگهبان گرفته بود و بعد از ان اتفاقی نیفتاده که بخواهد رد صلاحیت شود و ایشان منصوب رهبری هستند. بحث ها و گفتارها در مورد رد صلاحیت احمدی نژاد را آقای هاشمی و نزدیکان ایشان ترویج می کنند و چنین باوری در مجموعه شورای نگهبان وجود ندارد.

یکی از انتقادات به آقای احمدی نژاد حضور نزدیک ترین فرد به ایشان که آقای مشایی است بود. اگر آقای احمدی نزاد به صحنه بیایند باز هم آقای مشایی با وی خواهند بود؟

از سال 92 آقای مشایی عملا خود را در فضای سیاسی جدید بازنشسته کردند و در برنامه های آقای احمدی نژاد هیچ نوع مداخله ای ندارند و از حوزه سیاست و اجرا فاصله گرفته اند  و در حوزه مطالعات و پژوهش درگیر کرده اند.

یعنی اگر آقای احمدی نژاد بیاید و رای هم بیاورند آقای مشایی دیگر حضور نخواهد داشت؟

نه ایشان دیگر وارد هیچ حوزه اجرایی نخواهد شد.