هاشمی می‌دانست رأی نمی‌آورد

علی عرب دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری، گفت: انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان پیام‌های بسیار مهمی داشت و شاید اولین پیام آن به دشمنان خارجی انقلاب بود که چندین ماه قبل از انتخابات سعی داشتند با تخریب چهره‌های انقلابی از حضور آنها به مجلس خبرگان جلوگیری کرده و این چهره‌ها را از مجلس خبرگان حذف کنند.

وی‌ اظهارداشت: یکی دیگر از پیام‌های مهم انتخاب آیت‌الله جنتی به دشمنان انقلاب این بود که آنها باید برای همیشه این فکر که هویت انقلابی مجلس خبرگان تغییر می‌کند را، از سر خود بیرون کنند. این پیام که مجلس خبرگان همواره انقلابی خواهد ماند و این دوره انقلابی‌تر از دوره قبل تشکیل شد.

عرب تأکید کرد: پیام دیگر انتخاب آیت‌الله جنتی برای کسانی بود که خود را پیروز انتخابات در مجلس خبرگان می‌دانستند و در رسانه‌های خودشان می‌گفتند که 46 نفر از نمایندگان مجلس خبرگان فعلی از لیست ما است و ما برنده این انتخابات هستیم، ولی انتخاب آقای جنتی نشان داد این بحث‌ها یک بازی رسانه‌ای بیش نبوده است.

این فعال دانشجویی به عصبانیت و شدت ناراحتی دشمنان داخلی و خارجی از انتخاب آیت‌الله جنتی، اشاره کرد و گفت: عصبانیت و ناراحتی دشمنان انقلاب نشان از ناامیدی آنها داشت. انتخاب آیت‌الله جنتی خط بطلانی کشید بر نقشه‌هایی که مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود و این نقشه‌ها را نقش برآب کرد.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: مجلس خبرگان فعلی چهره انقلابی بیشتری را در خودش جای داده است، بر عکس آن چیزی که عده‌ای می‌خواستند نشان دهند این مجلس از همیشه انقلابی‌تر شد.

این فعال دانشجویی با اشاره به عدم حضور هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات رئیس مجلس خبرگان، اظهار داشت: اگر هاشمی ذره‌ای احتمال می‌داد که در انتخابات رئیس خبرگان رأی خواهد آورد، برای کاندیدا شدن درنگ نمی‌کرد.

وی گفت: آقای هاشمی همواره نشان داده اگر در عرصه‌های سیاسی ذره‌ای احتمال پیروزی داشته باشد خارج از گود نمی‌نشیند. در انتخابات رئیس مجلس هم می‌دانست که اکثریت مجلس با او نیست و رای نخواهد آورد.