چرا برخی اعضای لیست امید به ریاست لاریجانی رای دادند؟

طیبه سیاوشی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره چرایی رای اکثریت مجلس به ریاست موقت علی لاریجانی، گفت: اکثریت نمایندگان محترم به آقای لاریجانی رای دادند و چون ریاست ایشان تصمیم اکثریت مجلس بود و محترم است؛ خب آقای لاریجانی شخصیت قابل احترامی دارند و بر همین اساس نیز نمایندگان به ایشان رای دادند.

وی در پاسخ به این سؤال چرا برخی اعضای لیست امید به ریاست لاریجانی رای دادند؟ تصریح کرد: دلیلش را نمی‌دانم، اما قاعدتا اجباری نبوده که افراد به چه کسی رای بدهند.

منتخب مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم رای آوری عارف چیست؟ گفت: رای نیاوردن ایشان دلیل خاصی ندارد؛ اکثریت نمایندگان تصمیم‌گیر هستند و اکثریت به ریاست آقای لاریجانی رای دادند.

سیاوشی در پاسخ به این سؤال که با توجه به رای اکثریت منتخبان به لاریجانی آیا احتمال کاندیداتوری مجدد آقای عارف برای رقابت با لاریجانی وجود دارد؟ به "بعید می‌دانم" بسنده کرد و درباره دیگر اعضای هیئت‌رئیسه، گفت: امیدوارم در انتخابات هیئت رئیسه دائم 2 نماینده از خانم‌های مجلس نیز حضور داشته باشند تا افزایش کمی نمایندگان زن در مجلس در هیئت رئیسه نیز تاثیر داشته باشد.