سامانه شبیه‌ساز ارتقا یافته و بهینه سازی شده هواپیمای اف5 در پایگاه شهید فکوری با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش از بهره برداری شد.

امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ خلبان دره باغی فرمانده آماد و پش ارتش، سرهنگ معتمد رئیس اداره حفاظت اطلاعات و دیگر معاونین این نیرو برگزار شد، با اشاره به اهمیت شبیه‌سازها در آموزش خلبانی گفت: شبیه‌ساز‌ها این امکان را به ما می‌دهند که با ایجاد شرایط اضطرای در آن خلبانان را برای موقعیت‌های سخت آماده کنیم.

وی ادامه داد: هر خلبانی باید در دوره زمانی مشخص با استفاده از سامانه‌های شبیه‌ساز آموخته‌های خود را به کار برده و در هر شرایطی دانش و مهارت لازم  را برای هدایت هواپیما در شرایط اضطراری دارا باشد.

شبیه‌ساز جنگنده اف 5

فرمانده نهاجا در ادامه با قدردانی از تلاش متخصصان نیرو در جهاد خودکفایی اظهار داشت: امروز نیروی هوایی ارتش از نظر ساخت شبیه‌ساز به خودکفایی رسیده و مشکلی در این خصوص نداریم و می‌توانیم دانش خود در این زمینه را در اختیار سایر نهاد‌های کشور قرار دهیم.

در ابتدای این مراسم سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی فرمانده پایگاه شکاری با قدردانی از فرماندهان و مسئولین در راستای پشتیبانی از این پروژه گفت: با حمایت‌هایی که از این پروژه به عمل آمد، توانستیم در مدت 9 ماه آن را به اتمام برسانیم.