وقتی عارف از فراکسیون امید رو دست خورد

سند این ادعا آن است که محمدرضا عارف با همه برجستگی‌هایش نسبت به پزشکیان و مطهری توانست تنها 103 رأی برای نامزدی ریاست مجلس کسب کند. کواکبیان نیز که دیروز رقیب لاریجانی شده بود، با کسب 11 رأی رکورد شکست. به عبارت دیگر اگر فراکسیون امید قادر به اثرگذاری و حتی لابیگری فراکسیونی بود، باید می‌توانست عارف را رئیس مجلس کند. به تعبیر دیگر رأی‌آوری مطهری و پزشکیان به اعتبار لابیگری خود آنها بوده است.

یادآور می‌شود اکثریت اعضای هیئت رئیسه مجلس عضو فراکسیون ولایت (اصولگرایان) هستند.

درباره وضعیت فراکسیون امید، صادق زیباکلام به سایت اصلاح‌طلب تدبیر گفته است: جای تعجب دارد که چرا آقای عارف نتوانست موقعیت خود برای ریاست را حدس بزند. اگر به امید افرادی بود که در لیست بودند که جای تعجب دارد. سیاسی بودنش را با امید زیر سوال بردند این را هم بگویم که افرادی که در لیست بودند عارف را دور زدند.

وی می‌افزاید: یک سوال به وجود می‌آید که چرا آقای عارف نتوانست فضا را بسنجد و کاندیدا حتی کاندیدا برای ریاست موقت نشود؟ اگر بخواهم موضوعی را به صراحت بیان کنم اعضای اصلاح‌طلبی که در مجلس هستند با این اقداماتی که انجام شد به گونه‌ای رودست خوردند و این رودست خوردنشان هم می‌توان گفت به ضررشان تمام شد.

وی تاکید کرد: ریاست مجلس کار هر کسی نیست و باید کسی به این جایگاه بیاید که تجربه‌ای از قبل داشته باشد نه اینکه بخواهد یه شبه راه صد ساله را برود که اگر برود با مخ به زمین می‌خورد.