به گزارش افکار نیوز، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 16 خرداد در صحن مجلس در اخطار قانون اساسی به موضوع کاندیداتوری خود برای ریاست مجلس در جلسه روز سه شنبه 11 خرداد اشاره کرد و گفت: من برای ریاست مجلس کاندیدا شدم اما بلافاصله اعلام انصراف کردم.

وی خطاب به لاریجانی  افزود: من هر چه اعلام انصراف می‌کردم شما حرفهای مرا به مسخره گرفتید و گفتید دارد با ما بای‌بای می‌کند.

نماینده اصلاح طلب تهران، ری، شمیرانلات و اسلامشهر در مجلس اضافه کرد: من چه بای بای برای شما داشتم؟ من اصلا با شما بای بای نکردم.

کواکبیان که برای ریاست مجلس تنها 11 رای کسب کرده بود، سپس به اعلام این رای از صداوسیما اشاره کرد و افزود: اگر کسی انصراف بدهد آرای متعلق به او جزء آرای باطله است و اصلا آرای وی خوانده نمی شود، صدا و سیما نیز اصلا نگفت که من انصراف داده‌ام در حالیکه در صورت عدم انصراف عده بیشتری بودند که به من رأی دهند.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ ایشان شاخص های انقلابی بودن را بیان فرمودند که یکی از این شاخص ها تقوا دینی و سیاسی است.

نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان از رئیس مجلس خواست تا این موضوع را جبران کند اما لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت، بعد از پایان سخنان کواکبیان بدون هیچ توجهی به درخواست وی، وارد دستور بعدی مجلس شد و به نماینده دیگر اجازه داد تا تذکر دهد.

 

حجم فایل صوتی:1.90M مدت زمان فایل صوتی :00:01:23