پرونده های فسادی که در مجلس هشتم فرستادم کجاست؟

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه 16 خرداد) مجلس در اخطار قانون اساسی به اصل 15این قانون استناد کرد و گفت: امروز هم هیئت‌رئیسه و هم برخی گزارش‌دهندگان،‌ واژه‌های انگلیسی به کار می‌بردند که بنده نسبت به این موضوع انتقاد دارم.

وی با اشاره به بند 6 اصل سوم قانون اساسی، تأکید کرد: گزارشهایی که امروز ارائه می‌شود، کلی و نوعی بازی با واژگان و کلمات است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس ادامه داد: کسانی که گزارش می‌دهند، واژه مفاسد را می‌گویند، اما اعلام نمی‌کنند که نوع مبارزه چگونه است؛ چه مرکز پژوهشها و چه دیگران مسائل کلی را در اینجا بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوروزی خطاب به پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، گفت:  آقای رئیس، شما یک انسان مبارزید، توجه کنید که در همین کمیسیونهای مجلس، خلافها و مشکلاتی نسبت به واگذاریها رخ داده است.

وی در همین زمینه، افزود: به عنوان مثال می‌بینیم که یک سردخانه 35 هکتاری که 500 میلیارد ارزش داشته،  29 میلیارد به کسی که 1800 میلیارد تومان بدهی بانکی داشته، واگذار شده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: بنده در مجلس هشتم، 17 پرونده مفاسد اقتصادی به یک کمیسیون ارائه کردم، اما امروز اثری از آنها نیست؛ این باید بررسی شود که آن پرونده‌ها کجاست و درخواست دارم که حداقل دو پرونده از آن 17 پرونده به خودم ارائه شود.

 مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت پس از تذکر نوروزی گفت که دستور جلسه بررسی وضعیت اقتصادی موجود است، قرار است برنامه ششم در مجلس بررسی شود، ما باید برنامه‌ای را بنویسیم که مشکلات فعلی در آن نباشد و باید دقت کنیم که در زمان نگارش برنامه، آن را درست بنویسیم.

وی اضافه کرد: همه بر یک کشتی سوار هستیم و کسی نمی‌تواند خودش را کنار بکشد.