ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس با اشاره به تعطیل شدن کارخانه لوازم خانگی ارج گفت: در بحث حمایت از تولید داخل ابتدائا باید به آن اعتقاد وجود داشته باشد.

وی درباره وعده‌های داده شده به مردم از سوی دولتمردان مبنی بر گشایش‌های پس از برجام افزود: به همین اندازه که به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، اگر ظرفیتی را که سال‌ها و سال‌ها در کشور وجود داشته است حفظ نکنیم چگونه می‌خواهیم به دنبال افزایش ظرفیت برای سرمایه‌گذاری خارجی باشیم؟

جراره اولویت اول در اقتصاد کشور را تولید ملی و توجه به توان داخل برشمرد و گفت: ما روز به روز شاهد چالش در فضاهای کارگاه‌های تولیدی هستیم که نمونه آن واگذاری آلومینیوم در استان هرمزگان است که 620 نفر از کارگرانش تعطیل شده‌اند که تبعات و پیامدهای سنگین خود را داشته است.

وی تعطیل شدن کارخانه لوازم خانگی «ارج» و دیگر موارد مشابه در سراسر کشور را نشان‌دهنده عدم اهتمام جدی دولت به فعال نگه داشتن ظرفیت تولید داخل عنوان و خاطرنشان کرد: اکنون واحدهای تولیدی در کشور در یک حالت برزخی قرار دارند.

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: ما اکنون به وفور شاهد واردات به کشور هستیم هرچند که در دولت‌های قبل نیز شاهد آن بوده‌ایم اما در دولت فعلی میزان آن افزایش یافته است.

وی این رویکرد را ناهماهنگ با اقتصاد مقاومتی خواند و بیان داشت: اکنون متاسفانه شاهد ورود کالاهایی هستیم که مشابه آن در کشور تولید می‌شده است.

نماینده سابق مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تشخیص ندادن اولویت‌های اقتصادی کشور نمی‌توان از تحقق هدف‌ها در نتیجه برجام سخن بگوییم.