واکنش روزنامه آمریکایی به عکس اوباما و شمر در تهران!

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی به قلم پروفسور امریکایی "ویلیام او بیمن" که اخیرا به ایران سفری داشته، نوشت: «ما هفته گذشته در حالی به هتل خودمان در تهران می رفتیم که نقاش هتل دائما در بدو ورود به ما خوشآمدگویی می کرد.»

 

وی در گزارش خود با عنوان "امروزه در سراسر ایران نشانه های دوستی با آمریکا دیده می‌شود" می نویسد: «شاید خوشآمدگویی نقاش هتل تنها یکی از سورپرایزها برای گروه ما که یک گروه کاملا آمریکایی بود، به حساب می آید و ما در طول این سفر به خوبی مشاهده کردیم که در سراسر ایران نشانه های زیادی مبنی بر افزایش تمایل ایرانی ها برای دوستی با آمریکا وجود دارد. در ایران این حرف زیاد شنیده می شود که ما آمریکا را دوست داریم، ما مردم آمریکا را دوست داریم. اگر کسی برای اولین بار به ایران سفر کرده باشد و در این زمینه ها بی تجربه باشد، شاید بخاطر اینکه مردم ایران او را زیاد تحویل می گیرند فکر کند تبدیل به یک سوپر استار سینما شده است، زیرا درخواست های زیادی برای عکس گرفتن با توریست های آمریکایی وجود دارد.»

 

 

ولیام او بیمن مقاله نویس هافینگتون پست که استاد و رئیس بخش انسان‌شناسی دانشگاه مینه سوتا نیز می باشد، در ادامه به شدت از مهمان نوازی های ایرانیان ذوق زده شده و از شدت سرخوشی دچار خوش‌خیالی می‌شود. وی با مشاهده تصویر باراک اوباما در کنار شمر که روی دیوارهای تهران نقش بسته است، به اشتباه خیال می کند که شمر یکی از قهرمانان تاریخی ایران است و القا می کند که مردم ایران به این خاطر که از سیاست‌های آمریکا خوششان می آید، عکس اوباما را در کنار قهرمان خود آورده اند!

 

 

 

 

مقاله نویس هافینگتون پست در پایان بار دیگر به مهمان نوازی مردم ایران اشاره کرده و نتیجه می‌گیرد: «این‌ها همه نشان از این دارد که مردم ایران خواهان تغییر کشورشان هستند.»[!]