گزارش بامداد شنبه گروه اخبار شب ايرنا به نقل از اخبار ارسالي دفاتر خارجي ايرنا حاكيست، سخنان محمود احمدي نژاد در روزنامه هاي سوريه بازتاب گسترده اي داشت به طوري كه روزنامه هاي سوري البعث و تشرين نوشتند: احمدي نژاد در سازمان ملل گفت:مجازات هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران بي فايده بوده و تنها باعث ضرر براي كساني خواهد شد كه آن را تحميل كرده اند.
این سخنان در انگلیس نیز بازتاب گسترده ای داشت که در این ارتباط یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی درمورد خروج نمایندگان آمریکا و برخی کشورهای غربی هنگام سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ‌ جنایتکاران جنگی تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند.
استیفن لندمن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لندن افزود: ‌این واقعا مایه شرمساری است که برخی از دیپلمات ها و رهبران به اصطلاح منتخب جهان تحمل شنیدن سخنان احمدی نژاد را ندارند.
در پاکستان هم اکثر روزنامه ها، شبکه های رادیو و تلویزیونی و پایگاه های خبری سخنان رییس جمهور اسلامی ایران را بازتاب دادند.
در این میان روزنامه انگلیسی نیشن نوشت رییس جمهور ایران ابهامات موجود در باره حادثه ۱۱سپتامبر، حملات آمریکا به کشور های مختلف و قتل بدون محاکمه علنی بن لادن را مورد انتقاد قرار دادند.
روزنامه پاکستانی ابزرورنیز با اشاره به سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل نوشت: رییس جمهور اسلامی ایران معتقد است آزادی و تلاش برای احیای صلح و امنیت از وظایف ذاتی هر انسانی در دنیا است.
پایگاه اینترنتی خبر لر ترکیه که از پایگاه های معتبر ترکیه است نیز در خبری پیرامون سخنان محمود احمدی نژاد در مجمع سازمان ملل نوشت: ‌احمدی نژاد پرسش هایی را مطرح کرد که موجب نگرانی غربی ها شد با طرح این پرسش ها که چه کسانی مسبب جنگ های اول و دوم جهانی، کره و ویتنام بودند و این نکته که چرا آمریکا رهبر القاعده را پس از دستگیری محاکمه نکرد اشاره کرده است.
از هند گزارش رسیده است که روزنامه هندی ایندین اکسپرس با انعکاس بخش هایی از سخنان رییس جمهوراسلامی ایران درسازمان ملل متحد نوشت: ‌سخنرانی کوبنده و شدید احمدی نژاد موجب ناخرسندی دیپلمات های آمریکایی شد و آمریکا را به عنوان یک قدرت استکباری به باد انتقاد گرفت.
رسانه های خبری روسیه نیز سخنان احمدی نژاد را پوشش گسترده دادند و به این نکته اشاره کردند که رییس جمهور اسلامی ایران در سخنان خود با حمله به قدرت های استکباری، وجهه آنها را زیر سووال برد.
از چین نیز گزارش شده است که خبرگزاری شین هوای چین نوشت: ‌زمانی که سخنان احمدی نژاد به ماجرای ۱۱سپتامبر رسید، هیات آمریکایی از صحن سازمان ملل بیرون رفت.
شین هوا همچنین نوشت: ‌ احمدی نژاد حملات ۱۱سپتامبر را مرموز خواند و آن را بهانه ای برای حمله به افغانستان و عراق و تسلط بر خاورمیانه و منابع نفتی آن دانست.
رسانه ها و مطبوعات جنوب شرق آسیا هم سخنان احمدی نژاد را در سازمان ملل متحد به طور گسترده ای انعکاس دادند و تاکید کردند رییس جمهور ایران به مجموعه رفتارهای غلط غرب در جهان حمله کرد.
سخنرانی احمدی نژاد در مطبوعات ایتالیا نیزبازتاب گسترده ای داشت ازجمله روزنامه های لارپوپلیکا، ایل ریفورمیستا، کوریره دلاسرا، لاستامپا مطالبی درباره سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران نوشتند.
در این زمینه روزنامه ایل سوله نوشت: احمدی نژاد ‌کشورهای غربی را مسئول تمامی مشکلات جهان، از بحران اقتصادی گرفته تا استعمار نوین و اشغال دیگر کشورها و تبعیض، قلمداد کرد.
روزنامه های کویت نیز سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل متحد بازتاب گسترده ای دادند.
روزنامه های الوطن، السیاسه، القبس همراه با بازتاب سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل متحد عکسی از روبوسی نخست وزیر کویت با رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نشست چاپ کردند.