حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: اولین انتظار همگانی از رسانه این است که اخبارش دروغ نباشد. ممکن است رسانه ای نتواند همه حقیقت را منتشر کند اما هرگز نباید دروغ بگوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که در جمع اعضای هیئت تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی سخن می گفت، به تبیین انتظار عمومی از رسانه ها پرداخت و اظهار داشت: بزرگترین انتظار مردم از رسانه ها این است که که دروغ نشنوند.

مهمترین سرمایه یک رسانه، اعتماد عمومی است. متاسفانه در کشور ما مساله ای بنام جنگ روانی شکل گرفته که این مساله با دروغ اشتباه گرفته می شود.

یادگار امام به اخبار منتشره درباره خود اشاره کرد و گفت: غیر از اخبار رسمی، ۹۵درصد خبرهایی که از قول من در برخی رسانه ها منتشر می شود، دروغ است. اگرچه گاهی مطالب بزرگنمایی می شود اما بسیاری اوقات، خبرها از بیخ و بن دروغ هستند.

وی تاکید کرد: اولین انتظار همگانی از رسانه این است که اخبارش دروغ نباشد. ممکن است رسانه ای نتواند همه راست و همه حقیقت را به دلیل محذورات مختلف بگوید اما هرگز نباید دروغ بگوید.

سیدحسن خمینی به تبیین انتظار ویژه علاقمندان امام خمینی از رسانه ها پرداخت و اظهار داشت: آینده این کشور، به نحوه نگاه جامعه به امام وابسته است. امام به ما نیاز ندارد ما به امام به عنوان الگوی دینداری، آزادی، استقلال و نماد تلاقی آروزهای چندگانه ملت ایران، احتیاج داریم.

وی ادامه داد: امام به علل متعدد در فضای رسانه ای مظلوم واقع می شود. هر کس به دنبال این باشد که از امام به عنوان سپر استفاده کند، اشتباه می کند. باید از امام به عنوان چراغ استفاده کرد.

یادگار امام افزود: باید امام را آنگونه که هست، معرفی کرد. اگر یک قسمت را پررنگ و قسمت دیگر را کم‌رنگ کنیم، به نوعی کاریکاتور کشیده ایم. کاریکاتور اگرچه نمایی از واقعیت است اما عین واقعیت نیست. همه هویت کاریکاتور این است که در آن نسبت ها به هم می ریزند.

سیدحسن خمینی ادامه داد: اسلام هم کاریکاتوری معرفی می شود. در جامعه ما دروغ حتی به اندازه شرب خمر هم قباحت ندارد، در حالی که دروغ بدتر از شرب خمر است. غیبت بدتر از فحشا است در حالی که فحشا برای ما قبیح و غیبت عادی است.

یادگار امام در پیابان گفت: متاسفانه در رسانه های ما اندیشه های امام خمینی کاریکاتوری معرفی می شود. انتظار این است که در حوزه اندیشه امام به نوعی عمل کنیم که در وسع خود این نماد امروز و فردا را از این مظلومیت خارج کنیم.

در این دیدار هریک از اعضای تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی، در سخنانی به ارائه دیدگاه های خود در حوزههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پرداختند.