"سازمانِ اسرائیلیِ مللِ متحد"، شاید مضحک به نظر برسد و خوش آوا نباشد اما واقعیت دارد چرا که دیگر نمی توان از سازمان ملل به تنهایی و بدون پیشوند یا پسوند نام برد.

 

 

این نهاد به ظاهر بین المللی در هفته ای که گذشت دو فضاحت بسیار بدی را به بار آورد که قطعا لکه ننگی بر پیشانی این سازمان خواهد بود چرا که کودک کشان معروف آزاد تر از گذشته در ان رفت و امد می کنند و اخیرا هم امور را در دست گرفتند.

انتخابات تعیین هیات رئیسه کمیته‌های فرعی شش‌گانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای نشست 71 که قرار است کار خود را از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز کند، روز دوشنبه در محل سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

 

در رأی‌گیری به عمل آمده در کمیته ششم (حقوقی) مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم صهیونیستی که از طرف گروه کشورهای غربی برای ریاست این کمیته معرفی شده بود، به علت عدم وجود رقیب و با وجود مخالفت کشورهای اسلامی به این عنوان انتخاب شد.

اما چگونه این دو "آرم" در کنار هم قرار گرفتند؟

 

بیش از هشتاد عضو سازمان ملل متحد در این رأی‌گیری از ریاست رژیم صهیونیستی حمایت نکردند.

 

در جریان جلسه رأی‌گیری مزبور سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، سوریه و جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با نامزدی رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند.

 

نماینده ایران در این جلسه از تصمیم این کمیته برای انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس کمیته اظهار تأسف کرد و این انتخاب را موجب ضربه به اعتبار و جایگاه کمیته حقوقی سازمان ملل متحد دانست.

 

نماینده کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی سمبل نقض مقررات حقوق بین‌المللی و قانون‌گریزی است و انتخاب آن به ریاست کمیته حقوقی مجمع عمومی مایه تأسف است.

 

وی با اشاره به موارد متعدد نقض اصول منشور ملل متحد، قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، به قطعنامه‌های مکرر سازمان ملل متحد در تقبیح و محکومیت اقدام‌ها این رژیم و نیز سرکشی و سرپیچی رژیم صهیونیستی از پذیرش درخواست‌های جامعه بین‌المللی اشاره کرد و در چنین شرایطی این انتخاب را به منزله تمسخر اصول منشور ملل متحد و آرمان‌هایی دانست که این سازمان برای نیل به آن‌ها بنیان گذاشته شده است.

 

گفتنی است؛ انتخاب اعضاء هیات رئیسه کمیته‌های مجمع عمومی در اکثریت قریب به اتفاق موارد از طریق اجماع و بر اساس چرخش نوبتی در بین گروه‌های جغرافیایی صورت می‌گیرد. در این انتخابات نیز ریاست کمیته ششم باید از میان کشورهای عضو گروه غربی انتخاب می‌شد و علی‌رغم عدم وجود رقابت بر سر این پست، به درخواست کشورهای اسلامی این انتخابات از طریق رأی گیری و نه اجماع صورت گرفت.

 

همچنین در جریان انتخابات اعضای هیات رییسه کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی، ایران با اجماع به عنوان معاون این کمیته انتخاب شد.

 

 

بارها تکرار کردیم که این سازمان، به اسم ملل و به کام چند کشور فعالیت می کند، چندی پیش سازمان ملل اعلام کرد که نام ائتلاف سعودی را که علیه یمن دست به جنگ زده است را به صورت موقت از لیست سیاه ناقضین حقوق کودکان حذف کرده است.  همچنین حذف نام ائتلاف عربستان از لیست سیاه تا زمان بررسی مشترک سازمان ملل و ائتلاف درباره موارد کشته و زخمی شدن کودکان در حملات علیه یمن است.

پس از آن هنوز لکه ننگ اول خشک نشده بود که آقای به اصطلاح دبیرکل به اعترافی بی سابقه دست زد و اعلام کرد که تحت فشار عربستان چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

این درحالی است که اسرائیل نه تنها تحت فرمان سازمان ملل نیست بلکه تنها آن را تحت فرمان دارد به عنوان مثال  میزان اقدامات ناقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری علیه فلسطینیان در سال 2015، از زمان ارائه گزارش سازمان ملل در طول یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. در سال 2014، 217 مورد خشونت گزارش شده اما در سال 2015 این رقم به 305 مورد رسیده است.

 براساس این گزارش، وضعیت کنونی باعث شده است 8 / 4 میلیون فلسطینی به دلیل نقض قوانین حقوق بشر به طور فزاینده در معرض آسیب قرار بگیرند.

در سال 2015، 146 تن در فلسطین کشته شده‌اند که بیشتر آنها فلسطینیان بوده‌اند. بر همین اساس 94 فلسطینی در حملاتی کشته شده‌اند که در آن اسرائیلی‌ها مدعی شده‌اند قصد انجام حمله به اسرائیلی‌ها را داشته‌اند و این تنها امار یک سال از جنایت های این رزیم است که امروز مسند کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل را در دست گرفته است.