از قدیم می گویند زمان واقعیت پشت پرده همه حوادث را آشکار می کنند، با گذشت چندین سال از وقوع فتنه ۸۸ نیز بهتر می توان پشت پرده حوادث ۸۸ را تجزیه و تحلیل کرد و در عین حال بهتر می توان فهمید چه کسانی به اصطلاح نان به نرخ روز می خورند!

افرادی که در گرما گرم انتخابات ۸۸ منافع خود را در براعت از فتنه گران می جستند امروز منافع خود را در سکوت می بینند.

با گذشت چندین سال از فتنه ۸۸ برخی مسوولین و نمایندگان مجلس حاضر نیستند به واکاوی حوادث و اتفاقات فتنه ۸۸ ورود کرده و در گفتگو با رسانه ها _با توجه به جایگاهی که دارند_ به تحلیل حوادث انتخابات ۸۸ بپردازند.

برخی با شنیدن سوال اول یادشان می افتد که جلسه دارند و برخی گفتگو در این خصوص را به زمان دیگری موکول می کنند اما بر سر وعده ای که داده اند نیستند و دیگر تلفن خود را جواب نمی دهند. برخی هم به یک جمله اکتفا می کنند که الان زمان همدلی دولت و ملت است و نباید گذشته را زیر و رو کرد بلکه باید نگاه به آینده داشت.

در هر صورت به نظر می رسد منافع برخی از افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ایران پست و مقام دارند به نوعی با حمایت از فتنه گره خورده است و شاید واهمه دارند که اظهارات آنها در مورد فتنه خلاف میل غرب باشد و توافقات بی ثمر با گروه ۵ + ۱ به شکست بیانجامد!

در هر صورت نباید فراموش کرد افرادی که امروز صندلی های سبز بهارستان را تصاحب کرده اند و یا بر کرسی ریاست فلان نهاد و سازمان نشسته اند در مقابل حق الناسی که آن سال پایمال شد و در مقابل بیت المالی که نابود شد مسوول هستند.