وقتی العربیه بر طبل شایعه می کوبد/ایران طراح داعش است!

العربیه (English.alarabiya) در نسخه انگلیسی خود در گزارشی به قلم "عبدالرحمن الراشد" به اختلافات و قدرت نمایی ایران و عبرستان در عراق اشاره کرده و به نوعی ایران را جزء کشور هایی دانسته که ذی نفع بوجود آمدن گروه تروریستی داعش است.

العربیه در این گزارش می نویسد: «ایران کشوری است که به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است و می داند که غرب خیلی به ایران اجازه نخواهد داد تا به یک منبع انرژی در منطقه تبدیل شود برای همین تهران در تلاش است تا راه های متفاوتی را در این زمینه امتحان کند هرچند که در برخی موارد نیز به شدت موفق بوده است.»

مقاله نویس العربیه در ادامه می نویسد: «بدون شک اکنون داعش موجب شده است که ایران به نوعی به ائتلاف روسیه و کشور های غربی در آید و زیر پرچم آنها علیه تروریسم بجنگد. در اوایل حمله آمریکا به عراق ایران نقش دیگری را در عراق داشت اما اکنون ایران به دنبال ثبات در عراق است و می خواهد اوضاع در سوریه را نیز بدست گیرد. اکنون ایران در عراق است و بهانه ایران نیز حفاظت از عراق در مقابل داعش است. ایران با حمایت از شیعیان عراق و جنبش محبوب مردمی  که شامل ارتش عراق نیز می شود، ائتلافی را تشکیل داده است. به نظر من ایران خود نیز یکی از طراحان اصلی داعش است هرچند که بسیار سخت تا این ادعا را ثابت کنیم. باید گفت ایران از ایجاد داعش نفع می برد و همین امر نیز باعث شده است تا ایران به راحتی وارد دیگر کشور ها شود.»

 این مقاله نویس در ادامه می نویسد: «داعش تکرار گروه های القاعده ای است که یک زمانی با ایران در برخی از پروژه ها همکاری می کرد. سفیر عربستان در عراق نیز اخیرا گفته است که برخی به دبنال ایجاد شکاف بین عربستان و عراق هستند و این ایران است که بدنبال حکومت در عراق است. کشور های عربی خلیج نیز اکنون از گسترش داعش در عراق، سوریه و یمن اطلاع دارند و این کشور های نیز مانند ایران بدنبال استفاده از گروه های تندرو هستند تا بتوانند در منطقه کاری را که می خواهند انجام دهند.»