اکبر رنجبر‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز (پنجشنبه 27 خرداد) اعضای هیئت رئیسه قوه مقننه درباره تعیین تکلیف کمیسیونهای تخصصی نهاد قانونگذاری، اظهار کرد: در این جلسه تکلیف کمیسیونهای تخصصی مشخص و نهایی شد.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت رئیسه مقرر شد تا یکشنبه هفته‌ آینده اگر نمایندگان درخواست تغییر در کمیسیون خود را داشته باشد، این امکان فراهم باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اسامی نهایی کمیسیونها یکشنبه هفته آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد به طور نمونه دو عضو کمیسیون اقتصادی، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیونهای تخصصی خود را تغییر دادند.

رنجبرزاده افزود: اعضای هیئت رئیسه نیز به عضویت کمیسیونهای فرهنگی و شوراها درآمدند.

وی با بیان اینکه تاکنون اعضای کمیسیون فرهنگی به 19 نفر رسیده است، گفت: اعضای کمیسیون شوراها نیز به 19 نفر رسیده که البته کمیسیون حقوقی - قضایی همچنان عضو کمتری دارد که احتمالا با توجه به حضور  286 نماینده در مجلس این کمیسیون کمتراز 19 عضو داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره معرفی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به صحن گفت: تاکنون از سوی هیئت رئیسه در مورد این موضوع تعیین تکلیف نشده اما احتمالا در هفته آینده این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رنجبرزاده درباره کاندیدای احتمالی ریاست کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: از 8 عضو این کمیسیون 6 نفر کاندیدا هستند اما احتمالا محمدعلی پورمختار برای تصدی ریاست این کمیسیون به صحن علنی معرفی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات صحن علنی پارلمان در هفته آینده، وکلای ملت جلسه علنی نخواهند داشت و جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود خواهند رفت.