تهران اصلی‌‎ترین حامی تروریسم در جهان است!

در ادامه خبرهای منتشر شده درباره توافق ایران و شرکت آمریکایی بوئینگ، یک قانونگذار ارشد کنگره این کشور ادعاهای بی اساسی علیه ایران مطرح کرد.

شرکت هواپیمایی «بوئینگ» روز سه شنبه(دیروز) امضای قرارداد با ایران برای خرید هواپیمای این شرکت را تأیید کرد.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد که «بعد از تعیین این مسئله که ایران به تعهدات خود طبق برجام که تابستان گذشته حاصل آمد، پایبند بوده است، بوئینگ با مجوز دولت آمریکا قرارداد (با ایران) را به امضا درآورده است.

انتشار این خبر با اعلام مخالفت برخی قانونگذاران به ویژه جمهوریخواهان کنگره آمریکا مواجه شده و یکی از آنها، بار دیگر ادعای نخ نما شده واشنگتن درباره حمایت ایران از تروریسم را پیش کشیده است.

 «پیتر روسکام» عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که پیشتر گفته بود «اگر این قرارداد پیش برود، بوئینگ و ترور دست در دست هم خواهند گذاشت. کنگره، بیکار نخواهد نشست»در این زمینه یادداشتی هم منتشر کرده است.

این قانونگذار آمریکایی در روزنامه یو‌اس‌ای تودی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران، اولین و مهمترین دولت حامی تروریسم در جهان است».

وی در این مطلب با انتقاد از مواضع ایران در قبال سوریه و حمایت‌های تهران از دمشق، گفته که ایران به طور مرتب با هواپیماهای خود به سوریه نیروی نظامی و تسلیحات به سوریه می‌فرستد.

روسکام نوشت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا به همین دلیل ایران ایر را تحریم کرد اما ژانویه امسال به عنوان امتیاز ناشی از توافق هسته‌ای، از لیست تحریم خارج شد. از زمان امضای توافق، رفتار ایران تغییر نکرده اما رفتار برخی شرکت‌های غربی تغییر کرده است».

او ادامه داد: «در ماه ژانویه، شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس به توافق اولیه برای فروش هواپیما با ایران رسید و مدت طولانی طول نکشید که بوئینگ هم همین کار را دنبال کند».

این قانونگذار ارشد آمریکایی در ادامه در ادعایی بی اساس، از ایرباس، بوئینگ و دیگر شرکت‌های غربی خواست که ایران را «تسلیح و مجهز نکنند».

وی در پایان با بیان اینکه تصمیم بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران، «تصمیمی اشتباه» است، تصریح کرد: «من هر آنچه در توانم باشد برای متوقف کردن این جریان، انجام خواهم داد».