دلایل تغییر استاندار خوزستان از زبان قائم مقام وزیر

حسینعلی امیری صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید استان خوزستان در سالن استانداری اظهار کرد: عبدالحسن مقتدایی انصافا در مدتی که به عنوان استاندار خوزستان در دولت یازدهم منصوب شد خوب و پاک دست و پرتلاش بود اما برخی داوری های وی بر اساس ذهنیت است و این امر مسبب ایجاد مشکلاتی شد.

وی افزود: رئیس جمهور، وزرا را مستقل می داند و در این هیچ جای تردیدی نیست و برخی مواقع با وجود اینکه مواردی برخلاف نظرش بوده اما با تصمیم وزرا موافقت می کند. اما استاندار قبلی خوزستان در پاره ای موارد کاملا اشتباه و بی اساس گام برداشت.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: وقتی حکم ۱۱ بخشدار خوزستان را به بانوان سپردند ناهماهنگی در سطح وزارت کشور به وجود آمد همچنین بنا بود ۲۰ فرمانداری که از وزیر ابلاغ داشتند را جابه جا کند که هیچ دلیل محکمی برای این تصمیمات وجود نداشت.

امیری ادامه داد: طی تماس تلفنی با مقتدایی خواهش کردم این تغییر به صلاح و مصلحت نیست و وزیر با این تصمیمات موافقت نخواهند کرد و این ابلاغ ها را لغو کرده و اگر نظر یا مشکلی وجود دارد به وزارت کشور ابلاغ شود و حتی معاونان وی نیز این نظر را داشتند.

قرار نیست هر استانداری هر کاری بخواهد بکند

وی با تاکید بر اینکه کشور باید اداره شود و قرار نیست هر استانداری احکام را عوض کند گفت: متاسفانه این گونه اقدامات غیر قانونی بود که موجب شد مقتدایی را طی یک شب عزل کنیم.

امیری تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همیشه به خوزستان یک نگاه ویژه دارد زیرا سرمایه اجتماعی همواره باعث پیشرفت کشور بوده و هست که خوزستان هم عالمان دینی و سرمایه های اجتماعی و هم کشاورزی و انرژی خوبی دارد.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه خطاب به شریعتی استاندار جدید خوزستان گفت: رئیس جمهور در جلسه وزرا به شما گفت هیچ قومی نباید احساس تبعیض کند و باید از همه قومیت ها استفاده کرد. در همین راستا شما را به اجرای منویات مقام معظم رهبری، سیاست های دولت و قول و قرار رئیس جمهور در انتخابات توصیه می کنم.

وی اضافه کرد: مردمداری، احترام به بندگان خدا، دسترسی آزاد مردم به شما خاص فقرا و مساکین که مورد تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امیری افزود: امروز که بعد از یک دوره سخت پرونده هسته ای به نتیجه رسیده باید برنامه ریزی های لازم را برای اجرای اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت ها داشته باشیم و پیرو این امور، پدری کردن برای تمامی جریان های سیاسی به شما توصیه می شود.

مصوبات بی نتیجه بر زمین نماند

قائم مقام وزیر کشور افزود: تعامل با بخش های خارج از قوه قضائیه، با قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، استفاده از رهنمودهای روحانیون و علمای دلسوز به ویژه آیت الله موسوی جزایری و پاسداشت نخبگان، امر شورا است.

وی همچنین عنوان کرد: برنامه ریزی دقیق برای تحقق سند توسعه استان، حل مشکل ریزگردها با برنامه های محلی و استانی با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی و رفع مشکل حاشیه نشینی اهواز نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امیری  بیان کرد: پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و اطرافیانشان باشید تا هیچ مصوبه ای بر زمین باقی نماند.

جلسه شورای اداری استان با موضوع «تودیع و معارفه استاندار خوزستان» صبح امروز چهارشنبه با حضور امیری قائم مقام وزیر کشور و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شود.

در این آئین «عبدالحسن مقتدایی» استاندار پیشین خوزستان جای خود را به «غلامرضا شریعتی» داد.