دشمن در این صورت قطعا به ما حمله می‌کند

 امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه این نیرو ضمن تسلیت ایام لیالی قدر گفت: سرباز نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون است و شما سربازان عزیز باید ارزش کار خود را بدانید، اینکه گفته می‌شود سرباز دژ محکم در مقابل دشمن است بدین معناست که شما عزیزان جایگاه مهم و والایی دارید، پس کسی که به سربازی آمده فکر نکند که عمرش را به بطالت گذرانده است.

وی خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای دامت برکاته می‌فرمایند، "اگر دشمنی بخواهد به کشور ما حمله کند با تیزی خشم جوانان کشور روبرو می شود"، ایشان نفرمودند با تیزی خشم پیران پس اتکای کشور به جوانان است.

سیاری افزود: اگر دشمن بداند ما آماده نیستیم قطعا حمله می‌کند و دلیل ناتوانی و زبونی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی این است که جوانان ما را جوانانی آماده و توانمند می بیند.

وی در ادامه به تشریح ارزش امنیت پرداخت و گفت: همین که شما در این مرکز، آموزش می بینید و در یک مدت معین خدمت می کنید یعنی تولید امنیت، زمانی مردم در آرامش زندگی می کنند که کشور در امنیت باشد، وقتی به شرق و غرب کشور نگاه می کنیم و وضع مردم همسایه را می بینیم بیشتر به ارزش امنیت پی می‌بریم، امنیتی که به لطف خداوند متعال و وجود با برکت مقام معظم رهبری و خون شهدای گرانقدر به وجود آمده است و امروز هم نوبت شما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مدتی که شما عزیزان آموزش می بینید گرچه سخت است اما بدانید که ارزش دارد و هیچ گوهر ارزشمندی بدون طی سختی به دست نمی آید، سعی کنید در این مدتی که هستید آموزشها را به نحو احسن فرا بگیرید و این دوره را طی کنید و باور کنید ما هر وقت در این جمع جوانان قرار می گیریم به خود می بالیم و افتخار می کنیم.

همچنین امیر سیاری در محفل انس با قرآن کریم در این مرکز آموزش حضور یافت و گفت: ماموریت نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج، تامین امنیت و دفاع از مرزهای دریایی، هوایی و زمینی و امنیت داخلی کشور است. تولید امنیت وظیفه نیروهای مسلح است و کاری حساس و بسیار مهم است چرا که اگر امنیت نباشد هیچ چیزی نیست.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند "اگر امنیت نباشد آنچه را که درست کرده ایم در یک صبح تا ظهر از دست می‌دهیم"، افزود: جایگاه و ارزش امنیت بسیار بالاست از همین رو ماموریت نیروهای مسلح دارای ارزش بالایی است و مسئولیت ما نیز بالطبع در همین راستا بسیار سنگین است.

وی در ادامه افزود: ما برای آمادگی دفاع از امنیت و مرزهای کشور به تدبیر فرمانده معظم کل قوا دو کار باید انجام بدهیم: اول ارتقاء توان نظامی، یعنی ما باید همیشه از تمام جهات نظامی مانند آموزش، تجهیزات، تاکتیکها و... در اوج باشیم چرا که هر لحظه غفلت از آمادگی نظامی، به توان دفاعی کشور آسیب وارد می کند و دوم ارتقای سطح ایمان و معنویت در بین کارکنان است، اگر آمادگی های نظامی با تکیه بر ارزشها کنار هم قرار بگیرند دژی مستحکم را خواهد ساخت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان عزیز، دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ما و شماست چون اگر سبک زندگی مار ا تغییر بدهد یعنی آسیب بزرگی به هویت ما، دین ما ،انقلاب ما، ارزشهای ما و زندگی ما وارد کرده است و اینگونه پایه های اعتقادی ما را سست می کنند و اگر پایه‌های اعتقادی ما سست شود یک بال قدرت نظامی ما  که ایمان و معنویت است می شکند، توجه دشمن روی شما جوانان است، روی باورها و اعتقادات شما جوانان است، هدف دشمن این است که محافل انس با قران ما، رمضان ما، محرم ما، روحیه جهادگری ما و... را از ما  بگیرد، دشمن با این برنامه ریزی گسترده به دنبال تغییر فکر، تغییر رفتار و تغییر  مسیر حرکت ماست.

وی افزود: اینجاست که دشمن دیگر نیازی به حمله نظامی نمی بیند و اینجاست که نفوذ فرهنگی که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار می دهند اتفاق می افتد، ما نباید بگذاریم این اتفاق رخ بدهد، تغییر در سبک زندگی، افت و آسیب است و باید در مقابل ترفند دشمن ایستاد، ما در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه سخت دشمن پیروز شده ایم در این نبرد هم می شود پیروز شد و تنها راه مقابله با این هجمه عظیم، بصیرت است که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، بصیرت، قطب نمای حرکت در اوضاع پیچیده و غبار آلود امروز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بصیرت داشته باشیم راه را درست میرویم و راهش هم استفاده از قرآن است، اگر زندگی و ارزشها و آموزشهای ما قرآنی باشد، آن وقت است که مطمئنیم که در پناه قرآن می توانیم در مقابل همه دشمنانمان بایستیم.