تا زمانی امت خمینی زنده است موضوع فلسطین هم زنده است

حمیدرضا دهقانی‌پوده رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در نشست «روز قدس، زندگی مسئولانه» در خبرگزاری قدس با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: روز قدس معیارهایی که در حرکت و نهضت امام خمینی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی وجود داشت را داراست، حرکت امام یک نهضت الهی بود که توسط مردم انجام شد.

وی با اشاره به انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، گفت: این امر نشان‌دهنده بعد معنوی نگرش امام در انتخاب و نامگذاری این روز است.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه با تأکید بر اینکه حرکت امام بر مبنای حرکت مردم بود، افزود: امام ابتکار و توکلش بعد از خدا در این حرکت و نهضت، مردم بود و این امر مبتنی بر یک اندیشه الهی و قرآنی است.

دهقانی‌پوده اضافه کرد: امام (ره) روز قدس را در سراسر جهان تعریف کرد و نشان داد همه باید بر ضد ظلم قیام کنند. تأکید امام بر روشنگری برای جهانیان بود. روز قدس روز وحدت بین مسلمانان علیه ظلم، استکبار و ستم است.

وی با بیان اینکه روز قدس میراث گرانبهای امام (ره) است و تا زمانی که امت خمینی زنده است روز قدس و موضوع فلسطین زنده خواهد بود، عنوان کرد: موضوع فلسطین در صدر سیاست خارجی ایران است و ما همواره این موضوع را به دوستان و دشمنان اعلام کرده‌ایم.

دهقانی‌پوده با بیان اینکه ایران همواره به حرکت و سیاست استکبارستیزی خود ادامه می‌دهد، یادآور شد: افتخار می‌کنیم که پرچمدار این حرکت و نهضت بوده و هستیم.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه اضافه کرد: برخی از کشورها و سران کشورها بر اثر برخی خودخواهی‌ها و دنیاطلبی موضوع قدس را در اولویت دوم و سوم خود قرار داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال تدارک همکاری‌های آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی هستند، اما در روز جهانی قدس به آنها نشان داده می‌شود که برای مردم و برای ملل آزادیخواه جهان، قدس همچنان اولویت اول جهان اسلام است.