همه ‌سرباز رهبری هستیم/کسانی که دم از جدایی آقا و روحانی می‌زنند جفا می‌کنند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در آیین تکریم و معارفه استانداران خراسان شمالی اظهار داشت: مدیران باید قدرت توان حداکثر بهره‌برداری از شرایط را داشته باشند و از شرایط نامناسب بهترین نتایج را بگیرند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی شرایط خاصی دارد و هم‌اکنون با خشکسالی و توسعه‌یافتگی پایین روبه‌روست و از طرفی جزو مناطق مرزی به شمار می‌رود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم آقای پرویزی را که در ارزیابی‌های ما نمره خوبی کسب کرده بود به این استان منتقل کنیم.

وزیر کشور با اشاره به سوابق استاندار جدید گفت: آقای صالحی در دولت قبل از مدیران بنده بوده و همیشه مصر بودیم که از ایشان در مسئولیت‌های بهتری استفاده کنیم.

رحمانی‌فضلی ارتباطات سطح ملی استاندار جدید را مناسب دانست و افزود: موفقیت‌های استاندار جدید در استان به میزان همکاری و هماهنگی‌های سایر مسئولان در خراسان شمالی بستگی دارد که انتظار می‌رود با وحدت و انسجام امور این استان پیگیری و اجرایی شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: اراده حاکمیت و نظام و در رأس آنها مقام معظم رهبری بر این است که در حوزه توسعه و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت که دولت هم در این راستا تمام تلاش خودش را به کار می‌برد تا نقش‌آفرینی مردم را افزایش دهد.

وزیر کشور با ابراز اینکه اقتصاد مقاومتی بستر مناسبی برای توسعه نقش‌آفرینی مردم است، تصریح کرد: دیگر با اتکا به منابع نفتی نمی‌توان کشور را اداره کرد و اکنون سرمایه‌های خرد و کلان مردم نقش اساسی را دارد که مشارکت در بهره‌وری، تأمین منابع و الگوی مصرف باید همزمان اتفاق بیفتد.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت ورود استانها به رقابت با یکدیگر در توسعه استان‌ها گفت: تمامی‌ استان‌های کشور باید برای توسعه خود با یکدیگر وارد رقابت شوند که البته استان خراسان شمالی ظرفیت‌های مناسبی دارد و اراده عموم باید بر این باشد که این استان به‌عنوان الگو به سایر استانها معرفی شود.

وی همچنین گفت: تمامی دوستان و دشمنان کشور به وضعیت مطلوب نظام اقرار دارند و این در شرایطی است که امنیت کشورهای منطقه به خطر افتاده و تلاش‌های پشت‌صحنه برخی از کشورها در ارتباط‌های پنهانشان آشکار شده است.

وزیر کشور یادآور شد: تمام دنیا متوجه شده‌اند که گروه‌های افراطی خشونت‌طلب در منطقه خودشان متوقف نخواهند شد و به‌واسطه تحریف اسلام در سایر نقاط دنیا هم فعالیت می‌کنند.

رحمانی‌فضلی تأکید کرد: کشور ما هزینه‌های زیادی در این باره می‌دهد اما ثمره آن بالندگی نهال اسلام در منطقه و تلألؤ آن در دنیا است.

وی گفت: دولت با هدایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری و مذاکرات پیچیده موفق شد توطئه و حملاتی را که پیش از این در کشور روان بود متوقف کند و صادرات نفت را افزایش دهد  و پرونده کشور را از شورای امنیت خارج کند و توفیقات بی‌شماری به دست آورد.

وزیر کشور متذکر شد: ما نه به آمریکا اعتماد داریم و نه دشمنی ما با آنها کم شده و یقیناً دشمنی آنها روزی بروز خواهد کرد و باید با حمایت از دولت، همدلی و گوش‌سپردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری آمادگی مقابله با آمریکا را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ما هرگز نباید به آمریکا اعتماد کنیم و باید از هر فرصتی برای تقویت جبهه، اقتصاد و وحدت ملی استفاده کنیم و بدانیم اگر چنین رفتار نکنیم نمی‌توانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای همسایه و مسلمان اظهار داشت: در سوریه، عراق و یمن انسجام ملی به هم ریخته است و بدانیم که دشمن در شروع کار خود چنین می‌کند و ابتدا تلاش دارد انسجام ملی را بین کشورها از بین ببرد.

وزیر کشور افزود: هر کسی نسبت به انقلاب و آینده مردم دلسوزی و علاقه به ملت دارد باید مردم و مسئولان را توصیه به همدلی و برادری کند و بدانیم در شرایط فعلی وحدت از هر چیز دیگری بااهمیت‌تر است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اتفاقات خوب رخ‌داده در دولت یازدهم اظهار داشت: ما در طول عمر دولت یازدهم در کشور ثبات قیمت و کاهش تورم را داشته‌ایم و از آن جمله می‌توان به نرخ ارز و قیمت سکه توجه داشت.

وی افزود: ثبات اقتصادی و کاهش تورم کار ساده‌ای نبود اما دولت با کمک مجلس توانست در این مدت در این امور موفق باشد.

وزیر کشور در حوزه امنیت گفت: خوشبختانه کشور ما ثبات امنیت دارد و دشمن بارها اراده کرده در میهن ما ناامنی ایجاد کند اما خوشبختانه نتوانسته است.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: در شرق و غرب کشور کشورهای مختلفی وجود دارد که هیچ‌یک از آنها توان محافظت از مرزهای خود را ندارند اما خوشبختانه همواره کشور و مرزهای ما امن و باثبات بوده است.

وی راجع به شرایط اقتصادی کشور افزود: 900هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم و تمام استان‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و تولید از این اعتبار استفاده درست کنند.

وزیر کشور بیان کرد: ما در جریان حادثه بزرگ تاریخی در منطقه هستیم و باید افتخار کنیم که کشوری با تنوع نژاد و قومیت‌ها و شرایط خاص و تفاوت‌های زیاد که می‌تواند منشأ تنش‌های مختلفی باشد اما کشور امنی داریم.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: مردم و مدیران باتجربه‌ای داریم و شرایط موجود را خوب تمرین کرده‌اند و ما باید قدردان چنین زحمات و اتفاقاتی در طول عمر ایران اسلامی باشیم.

وی گفت: تمام توطئه‌های دشمن را مقام معظم رهبری با قدرت به چالش کشیده و ما باید به این رهبر بزرگ افتخار کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: همه ما از جمله رئیس‌جمهور سرباز مقام معظم رهبری بوده و هستیم و کسانی که دم از جدایی رهبر و رئیس‌جمهور می‌زنند جفا می‌کنند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم در کشور فضایی ایجاد شود که دشمنان بتوانند در کشور رخنه کنند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بارها رئیس‌جمهور تأکید داشته که دستورات مقام معظم رهبری باید در رأس امور باشد.

وزیر کشور گفت: همه ما سرباز مقام معظم رهبری هستیم و باید در مسئولیت خود در درگاه خداوند و مردم پاسخگو باشیم.