صد هزار موشک در لبنان آماده شلیک به سمت اسراییل است

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم نه به عنوان یک متحد بلکه به عنوان یکی از ایالات آمریکا به شمار می‌رود که همچون خنجری زهرآگین در پهلوی مسلمانان فرو رفته و این حمایت‌ها در طول دوران تشکیل این رژیم نشان می‌داد که چه سرنوشت غم انگیز دیگری در انتظار مسلمانان است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی محصول مشترک سیاست‌های راهبردی آمریکا و انگلیس در جهان اسلام است. سیاست‌هایی که تحت تاثیر نقشه راه آن جهان اسلام باید عقب مانده، افسرده و مدفون شده در تاریخ، وابسته به سیاست‌های آمریکا و فعال در نقشه سیاسی آنها عمل می‌کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: انگلیس که در سال 1322 قیمومیت فلسطین را بر عهده گرفته بود، فلسطین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرد. بخش شرقی آن اردن به عنوان یک دولت تازه تاسیس و بخش غربی آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد.

سلامی خاطرنشان کرد: رژیم انگلیس در بین سالهای 1917 تا 1948 با تشکیل ارتشی سرّی از صهیونیست‌ها به نام هاگانا هسته‌ها و جوخه‌های ترور و اعدام را شکل داد علیرغم اینکه تعداد صهیونیست‌ها 80 هزار نفر و تعداد فلسطینی‌ها میلیون‌ها نفر بود اما با این روش صهیونیست‌ها فلسطینی‌ها را ترور و سرزمین‌هایشان را غصب می‌کردند.

وی افزود: با آواره شدن فلسطینیان از یک سو و غلبه صهیونیست‌ها از سوی دیگر ترکیب جمعیت این سرزمین بر هم خورد و متأسفانه پس از آمریکا یک رژیم دیگر حاکم بر یک کشور اسلامی نیز اولین کسی بود که موجودیت رژیم نحس صهیونیستی را پذیرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: از سال 1948 که رژیم صهیونیستی یکی از اضلاع مهم هندسه منافع راهبردی آمریکا در جهان و جهان اسلام به شمار می‌رفت جنگ‌های متعددی بین اعراب و رژیم صهیونیستی که از طریق آمریکا، انگلیس و فرانسه حمایت می‌شد، شکل گرفت..

سلامی خاطرنشان کرد: در سال 1948 و 1956 که خلیج عقبه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در 1967 که بلندی‌های جولان، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و صحرای سینا باز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در 1973 ما شاهد این جنگ‌ها بودیم.

وی افزود: در سال 1973 در ابتدای کار ابتکار عمل راهبردی در دست اعراب بود اما آمریکا با اعزام 30 هزار تفنگدار و 48 ناو جنگی موازنه را به نفع رژیم صهیونیستی برقرار کرد و نشان داد که این رژیم نه یک متحد استراتژیک بلکه یک ایالت منفصل از مجموع ایالات متحده آمریکا است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهارداشت: داستان تسلط صهیونیست‌ها بر سرزمین فلسطین پیش از انقلاب اسلامی روندی نگران کننده و ناامید کننده داشت اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هرچند جنایات صهیونیست‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد اما امیدها برای معکوس کردن این روند شعله‌ور شد.

سلامی خاطرنشان کرد: همه رؤسای جمهور آمریکا از این رژیم صهیونیستی به عنوان دوستی فراتر از پیوندهای راهبردی بلکه متحدی ایدئولوژیک یاد کرده‌اند و آن را به عنوان سرمایه و دارایی و منافع راهبردی خود تلقی کردند و نقشه راه سیاسی خود را برای تحول در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا و دنیای عرب براساس این تصور از رژیم صهیونیستی تنظیم کردند.

وی افزود: الکساندر هیگ وزیر خارجه وقت آمریکا اعلام کرد اسرائیل بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکا در جهان اسلام است که نه غرق می‌شود و نه به پرسنل آمریکایی نیازمند است.

سلامی گفت: امروز یکصد هزار موشک در لبنان آماده شلیک به سمت سرزمین‌های اشغالی است.