شخصیت هایی که ترور بیولوژیک شدند/ ورود مجلس به بیوتروریسم

گروه سیاسی بیوتروریسم یکی از شیوه های ترور سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی برای حذف چهره های معروف و شناخته شده است.

بیوتروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها٬ ویروس‌ها یا سم هستند که دشمنان با انتقال آن به افراد مد نظر آنها را حذف می کند. سازمانهای جاسوسی با این شیوه افراد را بیمار، مسموم و از کار می اندازند و فرد در یک برهه  زمانی کشته شود.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، این شیوه ترور که معمولا آثار و ردی آشکاری از سوی طراحان و دشمنان برجای نمی گذارد، بیشتر از سوی رژیم صهیونیستی و ‌آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و در سالهای اخیر بیشتر بر سر زبانها افتاده است.

رسیدگی به بحث بیوتروریسم از لحاظ  حقوقی بسیار پیچیده است و اگر فردی از این طریق کشته شود از لحاظ حقوقی پیگیری این موضوع بسیار مشکل و امکان رسیدن به نتیجه درباره آن ناچیز است.

شاید با ترور یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 1383 بود که این شیوه ترور کمی جدی شد.

عرفات با ماده سمی ساخته شده از پلوتونیم توسط موساد که در نسکافه اش ریخته شده، مسموم شد در نهایت درگذشت.

سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در سال 1389 قرباتی این شیوه ترور شد.

او یکی از اعضای حکومت انتقالی عراق پس از سقوط صدام بود و مدتی ریاست آن را در سال ۲۰۰۳ بر عهده داشت. حکیم از حامیان فهرست ائتلاف ملی عراق در انتخابات مجلس عراق در سال 1384 بود.

گرچه سرطان عامل فوت این رهبر سیاسی عراق عنوان شد اما گفته می شد وی قرباتی بیو تروریسم از سوی مقامات کشور اردن شد.

ترور خبرنگار صداوسیما در آمریکا

اما کم نیستند از چهره های شاخص داخل کشور که قربانی این شیوه ترور شدند.

بیژن نوباه که سالها خبرنگار صداوسیما در آمریکا و مقرر سازمان ملل در نیویورک بود، بیماری سرطان دارد. سرطانی که از آمریکا با وی به ایران آمد.

او می گوید یکی از 2 نوع سمی که در بدن وی است، از نوع سم باغبانی است که توسط آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم استفاده می شد.

او که در مجلس هشتم و نهم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته می گوید: بنده دو عمل جراحی مهم را درآمریکا انجام دادم احتمال می دهم به دلیل سه ساعت بیهوشی سم را دراین مقطع وارد بدن بنده کرده اند.

گرچه نوباوه در قید حیات است اما زندگی پرمشقتی دارد.

طالب زاده و ارتباط بیماری اش با ترور بیولوژیکی

نادر طالب زاده یکی از چهره های فرهنگی و هنری کشورمان است که حالا روزهای سخت بیماری را می گذراند.

خود او در مورد بیماری اش می گوید: یک سال و نیم پیش به گروهی از لبنان برای راه پیمایی اربعین به عراق رفتم. که چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد‌ها چمدان برداشتند و ۵ الی ۶ روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لب تاپ من را خالی و بررسی های‌کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم.

طالب زاده در حال حاضر با بیماری اش که از سرفه های خونی شروع شد و یکی از متخصص بیو تروریست، موضوع ترور وی را تائید کرده، دست و پنجه نرم می کند.

ترور بیولوژیکی سلحشور

«فرج الله سلحشور» کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان نیز از جمله افرادی است که بیو تروریسم در مورد فوتش مطرح شد.

او داستان‌های قرآنی را به سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرد. در سال ۱۳۷۶، سریال «مردان آنجلس» را ساخت و ده سال بعد در سال ۱۳۸۶ سریال «یوسف پیامبر» را نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کرد که با اقبال وسیع در ایران و برخی کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.

سال گذشته بیماری و سرطان ریه وی مطرح شد. در 27 دی ریه هایش از کار افتاد و سرانجام در هشتم اسفند دارفانی را وداع گفت.

خود سلحشور در روزهای آخر حیاتش از مسمومیت خود خبر داده بود و بعد از فوتش ترور بیولوژیکی وی قوت گرفت.

ترور بیولوژیکی علی دادمان

علی دادمان فرزند مرحوم دادمان وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات، بود.

او که در روز دوشنبه هفتم تیر امسال بر اثر بیماری ناشناخته درگذشت، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی تکنوتار، مدیریت بخش دریایی شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در سال ۱۳۹۰ بود.

گفته شده بیماری ایشان در پی حمله بیوتروریستی در خارج از کشور بوده که بعد از فوتش علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه‌ مراسم ترحیم درباره احتمال ترور بیولوژیک آن مرحوم گفت: این مسئله در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی خواهد شد. بنده دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کردم تا ابعاد آن مشخص شود.

در حال حاضر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی بیوتروریسم را در دستور کار خود دارد و قرار است در یکی از جلسات کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.