بررسی تخلفات فریدون در کمیسیون اصل نود صحت ندارد

محمدرضا امیرحسن‌خانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود در واکنش به خبر پیگیری تخلفات اقتصادی حسین فریدون در کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: چنین مسئله‌ای در کمیسیون اصل 90 مطرح نشده است.

 

وی در ادامه افزود: اعلام بررسی تخلفات برادر رئیس جمهور در کمیسیون اصل 90 از سوی نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، صحت ندارد و وی تنها می‌تواند در مورد کمیسیون خود صحبت کند.

 

نماینده مردم طبس با بیان اینکه احتمالا نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، اطلاع خود را از جای دیگری کسب کرده، متذکر شد: تا زمانی که بنده در کمیسیون بودم چنین چیزی مطرح نشد؛ تاکنون هم مسئله تعیین هیئت رئیسه و مطابق برنامه‌ریزهای انجام شده، بررسی فیش‌های حقوقی و تخلفات حقوقی را در دستور کار داریم تا منبع مشکل و سستی قانون که موجب این عارضه شده را بررسی کنیم.

 

امیرحسن‌خانی با تاکید بر اینکه بررسی تخلفات افراد در کمیسیون اصل 90 بررسی نمی‌شود تصریح کرد: این کمیسیون دادگاه و محکمه نیست. بنده به عنوان یکی از اعضا اعلام می‌کنم به هیچ وجه بحث رسیدگی به تخلفات اقتصادی "حسین فریدون"، برادر رئیس جمهور مطرح نشده، بحث‌ها ماهیت دیگری داشته و قرار نیست تخلفات افراد و گروه‌ها بررسی شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تغییر نگرش کمیسیون اصل نود از تخلفات فردی و سازمانی به جستجوی راهکارها و روش عملکردها هستیم تا فرآیندهای موجود را بازسازی و اصلاح کنیم و بدین شکل، ریشه بسیاری از مسائل در جامعه را حل کنیم.