عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي گفت: با ابلاغ نظر رهبري درباره ابطال وقف اموال دانشگاه آزاد، برخي بندهاي اساسنامه دانشگاه آزاد در جلسه شورا بررسي و در صورت نياز اصلاح و بهسرعت ابلاغ مي‏شود.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ابلاغ نظر مقام معظم رهبری مبنی بر ابطال قطعی وقف اموال دانشگاه آزاد اظهار داشت: ‌ خوشبختانه فعالیت و بررسی موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد و اساسنامه اصلاح شده این دانشگاه از سوی هیئت فقهی و حقوقی منسوب مقام معظم رهبری به پایان رسید.

وی افزود: اکنون بعد از بررسی موضوع توسط متخصصین این کمیته، نتیجه نهایی اعلام شده و وقف اموال دانشگاه آزاد به صورت قطعی منتفی خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این مسئله در جلسه شورا نیز مورد تایید قرار می‌گیرد، گفت: از سوی دیگر در خصوص اساسنامه دانشگاه آزاد نیز مطالبی مطرح است که این موارد نیز باید مورد دقت نظر قرار گیرد.

کبگانیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح مواد ۵ و ۱۰ اساسنامه جدید دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ‌در ماده ۵ به تعیین تکلیف اموال دانشگاه اشاره شده که از ابتدا منظور این بوده که اموال دانشگاه متعلق به اشخاص و دولت نیست اما اینکه اموال دانشگاه آزاد عمومی اعلام شود در اختیار مراجع قانونی دیگری قرار دارد که شورا آن را پیگیری می‌کند.

وی همچنین با تشکر از هیئت منصوب مقام معظم رهبری برای بررسی دقیق و عمیق این موضوعات تصریح کرد: ‌ بعد از اعلام نظر رسمی مقام معظم رهبری، ‌شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر حسب بررسی خود این موضوع را در اولین جلسه پیش‌رو بررسی خواهد کرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه انشاءالله گامهاي بعدي تا ابلاغ اساسنامه جديد به سرعت برداشته خواهد شد، اظهار داشت: اساسنامه جديد با اصلاحات لازم به مسئولان دانشگاه آزاد ابلاغ ميشود تا اين دانشگاه از لحاظ كيفي و كمي جايگاه واقعي خود را در كشور پيدا كند و در خدمت نظام آموزش عالي باشد.