به گزارش فارس، مراسم اختتامیه پنجمین اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی بعد از ظهر امروز (۶ مهر ماه) با حضور احمدینژاد (رئیس جمهور)، عزتالله ضرغامی (رئیس سازمان صدا و سیما) و مدیران رادیوو تلویزیونهای عضوی اتحادیه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم احمدی‌نژاد خطاب به اعضای اتحادیه گفت: خوشبختانه نهال اتحادیه به سرعت در حال رشد است و خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند و من همین جا به خاطر احساس مسئولیت شما تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه اهمیت رسانه را شما بهتر می‌دانید، اظهار داشت: اما مسئولیت اصلی چیست؟ مخاطب اصلی کیست؟ شک نیست که مخاطب شما انسان‌ها هستند و انسان مهمترین موضوع عالم هستی است، همه این عالم خلق شده تا در خدمت انسان دو کار انجام دهد. اول اینکه خود را تا خدا بالا بکشد، جلوه تمام نمای خدا، آینه تمام نمای خدا. دوم اینکه در این زمینه توحید و عدالت را برپا کند یعنی یک جامعه سعادتمند و حیات طیبه برای همگان و این دو از یک جنس هستند. رسیدن به مقام قرب الهی از مسیر تلاش برای ساخت جامعه سعادتمند می‌گذرد.

رئیس جمهور ادامه داد: زمانی جامعه سعادتمند برپا می‌شود و مسیر تکامل انسان برپا که انسان‌ها همه قید و بندها و زندان‌ها را در هم بکشند و از اسارت و هوای نفس و تبعیض نژاد و رنگ و جغرافیا بیرون بیایند. زمانی که افق نگاه و اندیشه جهانی شود همه تلاش کنند برای بشریت و همه تلاش کنند برای توحید، عدالت و سعادت. اصول اانسان وجود جهانی است و هر مقدار محدوده انسان را از هستی کمتر و بسته‌تر تصور کنیم به همان نسبت از حقیقت انسان دور شده‌ایم.

وی اظهار داشت: جهانی شدن سیر طبیعی حرکت انسان است. نقطه کمال انسان در نگاه، عمل و اندیشه جهانی است. امروز زیاد کلمه جهانی‌سازی را می‌شنویم که در واقع برنامه‌ریزی طاغوت‌ها برای مدیریت جهانی شدن انسان است. بطور طبیعی جامعه بشری در سیر جهانی شدن و حرکت است اما آنها می‌خواهند آن را مدیریت کنند و در جهت تثبیت و استمرار سلطه شیطانی خود مدیریت کنند در حالیکه جهانی شدن یک اصل الهی و لازمه تکامل بشر و غایت تکامل انبیاء الهی است. همه پیامبران آمدند قدم به قدم مقدمات تشکیل جامعه جهانی را پی‌ریزی کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: همه پیامبران به تشکیل جامعه جهانی بشارت داده‌اند و میعاد همه عدالت طلبان جامعه جهانی و حاکمیت عدالت است. بعضی بر این باورند که نظم نوین جهانی و تلاش طاغوت‌های عالم برای جهانی سازی یک بدل برای حرکت بشر به سمت جهانی شدن است.

وی با بیان اینکه روشن است خداوند متعال یک دین بیشتر نفرستاده است؛ تصریح کرد: واژه ادیان توحیدی یک غلط مصطلح است. حضرت ابراهیم(ع) مسلمان و نسل او نیز همه مسلمان بودند. همه پیامبران الهی مسلمان بودند تنها ترتیب نزول دین متناسب با ظرفیت بشر برای دریافت و شرایط زمان و مکان است در حقیقت ما دینی به نام مسیحیت و یهودیت نداریم. چیزهایی درست کرده و نامش را دین گذاشتند. پیروان حضرت مسیح و یهود تا شیعه مسلمان هستند اگر کسی حقیقتا پیرو حضرت موسی(ع) است باید حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) را هم بپذیرد و برعکس. حال خبر به او نرسید ولی با تمام وجود به حضرت موسی و حضرت عیسی اعتقاد دارد، او از ماست.

احمدی نژاد گفت: نوع نگاه رسانه باید جهانی باشد اسلام جهانی است، مخاطب باید جهانی باشد حتی اگر ما با اهداف سیاسی حرکت می‌کنیم باید جهانی باشد و اگر کسی بتواند افکار جهانی را به خود جلب کند در معادلات سیاسی هم موفق است پس مخاطب ما همه بشریت است.

وی عنوان داشت: هر قدر دایره را محدود کنیم فرصت‌ها را از خودمان گرفته‌ایم البته برای هر محدوده، منطقه و قشری پیام ویژه آن قشر و محدوده لازم است. اما برای همه جهان، امروز شما هر کاری می‌کنید در یک محدوده باقی نمی‌ماند و منتشر می‌‌شود. اگر بخواهیم یک شعار انتخاب کنیم، چه شعاری در این غوغای بزرگ رسانه‌ای انتخاب کنیم؟ شما رقبای بسیار بزرگی با امکانات فراوان، شیطنت و فریبکاری دارید و به لحاظ پوشش امکانات نیز گسترد‌ه‌تر و مجهز‌تر از شما هستند. من فکر می‌کنم باید پرچم نجات انسان از سلطه طاغوتیان و شیاطین را بلند کنیم، ما مدعی هستیم و البته روشن است که تنها نجات انسان از سلطه عبارت از توحید و عدل در راه انبیاء الهی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: ما باید مدعی نجات همه بشریت باشیم ادبیات، نوع واژه، تحلیلمان و… باید در خدمتمان باشد والا ما محدود می‌شویم و آنها مهاجم می‌شوند پس اصل اول و مهمترین اصل ما در رسانه نجات انسان در هر جا که هست، است. انسان را به دنیا معرفی کنیم چون نگاه انسانی است پس اگر جایی کسی مظلوم واقع شود ما در کنار مظلوم می‌ایستیم چون نگاهمان انسانی است و هر کجا طاغوت باشد ما در مقابل آن هستیم چون نگاه جهانی است و چون به فکر انسان‌ها هستیم در مقابل سلطه آمریکا ایستاده‌ایم.

وی افزود: باید نگاه جهانی، نگاه به نجات انسان‌ها ‌و هدف‌گذاری روشن باشد، آنها می‌خواهند نظم واحد مادی و طاغوتی را برگزار کنند. ما در مقابل چه کنیم؟ مردم را حرکت بدهیم و می‌خواهیم آنها را از وضعیت موجود نجات بدهیم. بیداری ایجاد کنیم تا حرکت ایجاد شود و نقطه نهایی حرکت را به روشنی تعریف کنیم. در مقابل سیطره جهانی لیبرالیسم و اومانیسم جهانی که آنها مطرح می‌کنند باید یک تئوری و مدیریت جهان را ارائه کنیم وگرنه آنها فعال و ما منفعل خواهیم شد. ما معتقدیم که تنها گزینه و بهترین گزینه حضرت مهدی موعود است واین در حالی است که آنها هم در حال دعوت از بشریت به یک افق بالاتر هستند. جامعه‌ای که آنها ارائه می‌دهند الگویش را هم ارائه داده‌اند که عبارت است از آمریکا. ولی ما کجا را معرفی می‌کنیم؟ جز جامعه مهدوی چیزی برای ارائه نداریم که آن را باید خوب بشناسیم و معرفی کنیم و زمان آن اتفاق نیز همین امروز است. بعضی می‌گویند دیگران آن را نمی‌شناسند و کششی به آن نیست و موجب اختلاف می‌شود اما من می‌گویم زمان آن همین امروز است، کشش وجود دارد و موجب اتحاد است. چرا زمانش الان است؟ برای اینکه یک دوره ابتدا به پایان رسیده و مدل‌های مادی به بن‌بست رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز دنیا در انتظار یک پیام، مدل و نظریه جدید برای کمال و سعادت انسان است. الان دنیا با یک خلاء تئوریک مواجه شده است و تئوری عدالت حکومت جهانی توحید بهترین جایگزین است. بعضی می‌گویند جامعه بشری ظرفیت ندارد اما دارد من خودم تحولات جوامع را دیده‌ام حداقل به ۱۰۰ نقطه دنیا سفر کرده‌ام و با افراد زیادی صحبت کرده‌ام.

رئیس جمهور گفت: امروز آمادگی برای شنیدن پیام توحید و بشریت بسیار بالاست. می‌توانند بگویند موجب تفرقه است. کدام موضوع وحدت آفرین‌تر از توحید و عدالت است؟ اگر بناست وحدت الهی ایجاد شود آیا هدفی بالاتر از استقرار توحید و عدالت است که منجر به وحدت شود؟ وحدت و رفتن به راه حق با رودربایستی نمی‌شود. نگاه جهانی است مخاطب هم انسان‌ها هستند و دعوت به توحید و عدالت و حکومت جهانی مدنظر است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به اعضا اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان داشت: انتظار من از اعضا اتحادیه این است که در دستور کار روزانه تان دستور کار جهان را شما مشخص کنید. شما باید دستور کار مراکز سیاسی دنیا را طراحی کنید. داستان ۱۱ سپتامبر را ببینید. نمی‌گویم بروید توطئه کنید. ما اهل توطئه نیستیم و اهل صداقتیم. اما ۱۰ سال است که یک ۱۱ سپتامبر ساخته‌اند و تمام بشریت را به دنبال خود می‌کشند و برای خود مظلومیت و حقانیت درست کرده‌اند. آن هم با یک اقدام و استفاده از شبکه رسانه‌ای. خراب کردن ساختمان و کوباندن هواپیما به آن کار سختی نیست اما عنصری که این صحنه را به هیجان جهانی تبدیل می‌کند و همه را وادار به همدردی با آمریکا می‌کند، رسانه است. در حالی که روزانه چند ۱۱ سپتامبر در ملت‌ها اتفاق می‌افتد؟ در عراق و افغانستان چند نفر کشته شده‌اند؟ ۳۰۰ برابر حادثه ۱۱ سپتامبر. اگر ما موضع فعال داشته باشیم، هر روز می‌توانیم موضوعی داشته باشیم که جهانیان به آن جواب بدهند.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه باید برنامه‌هایتان جذاب باشد. برنامه‌های تخت سخنرانی و گفت‌‌وگوهای خشک فایده‌ای ندارد. در چه کسی جاذبه ایجاد می‌شود؟ ما باید با فطرت‌ها حرف بزنیم و مردم را دوست داشته باشیم و به ملت‌ها احترام بگذاریم، باید کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم، اینها جاذبه می‌آورد ولی آن غربی‌ها از فریب‌کاری استفاده می‌کنند. باید برنامه‌های ما هنرمندانه و زیبا عرضه شوند. بهترین پیام نیز یکتاپرستی و عدالت است.

وی تصریح کرد: یک برنامه با کیفیت اثرش از ۱۰۰ برنامه بی‌کیفیت بهتر است. برنامه‌ها از لحاظ محتوایی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و از لحاظ اطلاع‌رسانی باید از آنها جلو بیفتیم. امروز هر کس نبض خبر در دستش است برای اندیشه‌ها خوراک ایجاد مِی‌کند.

وی گفت: عنوان شد که در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ۲۱۴ رسانه فعالیت می کنند این تعداد کم نیست با همراهی و هماهنگی می‌توانید حرف‌هایتان را به مردم بزنید و روزی یک پیام به مردم اروپا و آمریکا بدهید. آنها آمده‌اند ملت‌های ما را از هم جدا کنند، چرا ما ملت آنها را از طاغوت جدا نکنیم؟ امروز موج بیداری عالم گیر است در سرزمین‌های اسلامی که کاملا مشهود است اما در تمام کره زمین بیداری معنوی ملت‌ها را به جنب و جوش می‌آورد.

احمدی‌نژاد توضیح داد: در سفرم به نیویورک چندین نشست با حضور آدم‌های درشت اقتصادی آمریکا تا گروه‌های مختلف اجتماعی داشتیم. در آنجا چند نکته را مشاهده کردم. همه آنها از وضع موجود ناراضی هستند و هیچ کدام از سیستم سرمایه‌داری و نظام آمریکا دفاع نمی‌کردند و وقتی مطالبات خود را بیان می‌کردند همه به دنبال عدالت، کرامت، محبت و توحید بودند من آنجا اعلام کردم که خوشحال نباشید که کشورهای اسلامی به هم ریخته و شما راحتید طوفانی در راه است که بساط طاغوتیان را در هم خواهند پیچید و تمام آمریکا و اروپا را در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هنر ما این است که به عنوان یک نظاره‌گر مسیر حرکت بیداری را بشناسیم و از آن هدایت و پشتیبانی کرده و آن را معرفی کنیم و به فضل الهی روز نجات فلسطین نزدیک است.
وی با بیان اینکه بحران اقتصادی وجود دارد اما خیلی وقتها ما در تحلیل و شناخت بحران دچار مشکل هستیم گفت: غربیها با بازی کردن با قیمت نفت، طلا، ارز و بورس جیب ملتها را خالی و کسریهایشان را جبران میکنند نه اینکه اقتصادشان را درست کنند، نه، بحران اقتصادی یک لایه پشت این است که نمیگذارند رو شود. این بحران نیست. بحران آن ۳۲ هزار میلیارد دلاری است که به اقتصاد تزریق کردند و امروز در خودشان پس داده است. تحلیلها و کارشناسیها را به خدمت بگیرید و تلاش کنید تا بین شما و مخاطبانتان مرزبندی ایجاد نشود. امپراطوریها سقوط خواهند کرد و وقتی دلها، آرمانها و مطالبات بشریت عوض شود، این مسئله دیگر حتمی است. به فضل الهی تغییرات و پیروزیهای بزرگ به نفع عدالت در راه است.