ایران می خواهد در بحرین جنگ نیابتی به راه بیندازد!

پس از آنکه مقامات امنیتی بحرین سه‌شنبه (دو روز پیش) مدعی شدند چند مظنون مرتبط با ایران و مربوط به پرونده انفجار منطقه «العکر» را دستگیر کرده (موضوعی که از سوی تهران رسما رد شد +) تعدادی از اعضای پارلمان بحرین اتهام‌هایی علیه ایران مطرح کردند.

«عبدالله بن حویل» رئیس کمیسیون امور خارجی و دفاع و امنیت ملی بحرین به «البیان» امارات گفت: «ایران جنگی نیابتی را در بحرین اداره می‌کند و ستون پنجمش در بحرین آن را رهبری می‌کنند؛ اقدامی که هدف آن کشاندن بحرین به جنگ است».

بن حویل در ادامه آنچه «منبرهای دینی سیاسی» در بحرین خواند را بسیار خطرناک توصیف و ادعا کرد: اینها به صورت مستقیم در خدمت طرح توسعه‌طلبانه ایران در منطقه هستند. وی سپس از دولت بحرین در سرکوب اینکونه سخنرانی‌ها قدردانی کرد.

«علی المقله» دیگر نماینده پارلمان بحرین نیز مدعی شد: « ایران تلاش می‌کند امنی وثبات کنونی بحرین را متشنج کند و انفجارها و ناآرامی‌های روزانه در مناطق مختلف بحرین از یک حمایت لجستیک برخوردار است. پرونده‌های بین‌المللی ، مداخله ایران را آشکار می‌کند و ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم این اقدامات را که در راستای سرنگونی نظام بحرین و کشاندن کشور به جنگ انجام می‌شود، محکوم کند».

«عبدالحمید النجار» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان بحرین در ادعاهایش گفت: «بحرین همچنان با خر خشونت و تروریسم حمایت شده از سوی طرف های خارجی خصوصا ایران روبروست؛ ایران خودش را جزءحامیان تروریست قرار داده و باید با تمام توان با این کشور مقابله شود».

دیگر نماینده پارلمان بحرین به نام «عیسی ترکی» نیز در گفت‌وگو با البیان مدعی شد: «طرح نظام ایران، طرحی سازنده برای انسان‌‌ها نیست بلکه اداره تروریسم، آتش‌افروزی و شدت دادن به درگیری‌‌های فرقه‌ای و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و در مقدمه بحرین در آن نهفته است که ابتدای آن در بحرین کودتای 1981 توسط جبهه اسلامی بود که سرکوب شد».