فیش‌های حقوقی نجومی طیب‌نیا و آتش‌سوزی زنگنه را به مجلس کشاند

گروه سیاسی- نمایندگان مجلس هفته جاری در صحن مجلس جلسه دارند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس بعدازظهر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود که  9 وزیر در جلسات این کمیسیونها حاضر می شوند.

 برای اولین بار یک وزیر برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس دهم به کمیسیون تخصصی می رود.

حضور وزرای در کمیسیونهای تخصصی مجلس دهم تا کنون برای گزارش عملکرد و آشنایی با نمایندگان بود.

طیب نیا در کمیسیون اقتصادی

علی طیب نیا وزیر اقتصاد و درایی بعدازظهر روز یکشنبه در کمیسیون اقتصادی  اقتصادی مجلس حاضر می شود تا در خصوص حقوق‌های نامتعارف به نمایندگان توضیح دهد.

همچنین این وزیر که به همراه معاونان و روسای برخی دستگاهها به مجلس می رود، در خصوص تعهدات کارگروه اقدام مالی و غیره و رسیدگی به آخرین مباحث قانونی مرتبط در حوزه‌های بانکی، بیمه، بازار سرمایه، گمرک، مالیات، سرمایه گذاری خارجی، خصوصی سازی و غیره به نمایندگان گزارش می دهد.

سه وزیر در کمیسیون امنیت

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعدازظهر یکشنبه،  حسین دهقان وزیر دفاع و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می رود تا به نمایندگان در خصوص عملکرد و برنامه های خود به نمایندگان گزارش دهند.

وزیر نفت در کمیسیون انرژی

بیژن زنگنه وزیر نفت بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون انرژی مجلس می رود تا ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گزارشی در خصوص برنامه‌های وزارت‌خانه خود به نمایندگان ارائه کند.

 حضور وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت

سید حسین قاضی زاده وزیر بهداشت به همراه برخی از معاونان خود و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بعدازظهر سه شنبه برای بررسی طرح تحول سلامت و تطبیق آن با قوانین بالادستی در کمیسیون بهداشت حاضر می‌شوند.

حضور وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری اولین وزیری است که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون تخصصی مجلس می رود.

وی به سوال چهار نماینده پاسخ می دهد.

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، امیر خجسته نماینده همدان و علیرضا ابراهیمی نماینده آزاد شهر و رامیان چهار نماینده ای هستند که از این وزیر سوال دارند.

وزرای جهاد کشاورزی و نیرو در کمیسیون کشاورزی

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به همراه نمایندگان دیوان محاسبات، وزارت امور اقتصادی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و بانک کشاورزی بعدازظهر دوشنبه به کمیسیون کشاورزی می رود.

گزارش در خصوص سیاست‌های کلی نظام در بخش کشاورزی( ابلاغی مقام معظم رهبری)، پرداخت مطالبات کشاورزان از دولت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی و اقدامات و برنامه‌های وزارت کشاورزی در  برنامه  توسعه از جمله محورهای این جلسه خواهد بود.

همچنین حمید چیت چیان وزیر نیرو بعدازظهر سه شنبه به این کمیسیون می رود و در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این  وزارتخانه، مصوبات شورای عالی آب، برنامه جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای سوخت مازوت در نیروگاههای کشور و سیاست‌های این وزارت خانه در زمینه آب و انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه توسعه به نمایندگان گزارش می دهد.