کودتای ترکیه نتیجه حمایت اردوغان از تروریست‌ است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره کودتای اخیر کشور ترکیه، اظهار کرد: ترکیه از لحاظ مراودات گسترده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با ایران، کشوری مهم و استراتژیک است. هر نوع تغییر و تحول در آن کشور برای ما حساسیت دارد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران این حساسیت را به‌ دقت رصد می‌کند.

وی با محکوم‌کردن کودتای اخیر کشور ترکیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه کودتا، اقدامات تروریستی و دخالت در امور کشورهای دیگر را به شدت محکوم می‌کند و اعتقاد ندارد که تغییر در نظامی با کودتا انجام شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توصیه به مقامات کشور ترکیه مبنی بر اینکه اقدامات اخیر در ترکیه نتیجه اعمال خودشان است، افزود: ترکیه تاوان کارهای خود را به جهت حمایت از تروریست پرداخت می‌کند. دولتی که رسماً از تروریست حمایت کرده و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از تروریستها دارد تا دولت مردمی کشور دیگر را سرنگون کند باید حالا بایستد و ببیند که این تیرها به‌سمت خودش برگشته و نتیجه دخالتهای خودش را مشاهده کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه دولتمردان ترکیه همانطور که در این کودتا طعم حضور مردم را چشیدند و متوجه شدند که وقتی یک دولتی پایگاه مردمی داشته باشد، سقوط نمی‌کند، متذکر شد: پس ترکیه هم به خواست سایر ملتها بویژه مردم سوریه احترام گزارده و بدون دخالت بی‌جا، بگذارد تا مردم خودشان تصمیم بگیرند که چه دولتی و چه رئیس جمهوری را انتخاب کنند. نباید قدرتهای دیگر برای مردم کشورهای دیگر تصمیم‌گیری کنند و موجبات آشفتگی منطقه را به‌ وجود آورند.

نماینده مردم ورامین در مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این کودتا به دولتمردان ترکیه توصیه می‌کند از این اتفاق عبرت گرفته و از دخالت بی‌جا در تصمیم‌گیرهای ملت سوریه کنار بکشد.