احتمال سفر ظریف به ترکیه

محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه 27 تیر میهمان کمیسیون امنیت ملی است، گفت: وزیر دفاع گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود به اعضای کمیسیون ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه احتمالاً دوشنبه 28 تیر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه برای ارائه گزارشی از روند اجرایی شدن برجام به کمیسیون امنیت بیاید، افزود: البته ممکن است وزیرخارجه به دلیل اتفاقات رخ داده در ترکیه، سفری به این کشور داشته باشد که در این صورت جلسه اعضای کمیسیون با وی به زمان دیگری موکول می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه امروز زمان ارائه گزارش سه ماهه دوم اجرایی شدن برجام به کمیسیون امنیت ملی است، تصریح کرد: احتمالاً ظریف با حضور در کمیسیون، این گزارش را به کمیسیون ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، ادامه داد: روز سه‌شنبه 29 تیر نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور میهمان کمیسیون خواهد بود.

جمالی افزود: در جلسه یکشنبه کمیسیون امنیت اعضای هیئت رئیسه کمیته‌های تخصصی و فرعی این کمیسیون نیز انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون امنیت ملی از سوء قصد به نماینده اسلام‌آباد غرب، گفت: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کرمانشاه سفری داشت و در این زمینه جلساتی را با مقامات استانی برگزار کرد و قرار براین است پس از دریافت گزارشات مقامات اطلاعاتی و امنیتی و استماع گزارش رئیس کمیسیون، گزارشی در این زمینه تدوین شود.